در یکصد و سی و سومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورا

تملک املاک حاشیه رودخانه‌ها، مسیر خیابان معلم به تختی, سعدی به میدان سرگل و بازگشایی خیابان شهدا در اولویت قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تملک املاک در حاشیه رودخانه ها، مسیر خیابان معلم به تختی، خیابان سعدی به میدان سرگل، خیابان سرچشمه در بودجه سال جاری در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و سی و سومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه به ریاست امیرحسین علوی و همراهی حجت جذب، محمدحسین واثق کارگرنیا و رضا موسوی روزان برگزار شد. shora-CCCC

در این جلسه اعضای کمیسیون گزارشی از پروژه های عمرانی در اولویت بودجه سال جاری و همینطور مناقصه هایی که به‌منظور اجرای پروژه ها در دست اقدام است، دریافت کردند.

معاون برنامه ریزی و پژوهشی شهرداری رشت در جمع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اولویت های عمرانی بودجه سال جاری در راستای دغدغه های شهروندان و اعضای شورا تعیین شده است اظهار کرد: در مجموع چندین پروژه عمرانی به ارزش ۱۷۳ میلیارد تومان تاکنون منتتهی به عقد قرارداد با پیمانکاران شده است و پند پروژه نیز به ارزش ۵۷ میلیارد تومان در دست مناقصه است یا مناقصه آن ها برگزار شده است.

محمدرضا شیرزاد اهم پروژه های عمرانی که قرارداد آن ها منعقد شده است را مربوط به پروژه هدایت روان آب های سطحی، زیرسازی و روکش معابر سطح شهر، نصب کفپوش و تامین روشنایی ورودی شهر، دیواره سازی حاشیه رودخانه ها عنوان کرد.

وی افزود: همچنین اجرای پروژه های تعریض خیابان مسیر کانال جی ۵، احداث ساختمان شهرداری منطقه ۳ و آسفالت معابر از جمله پروژه هایی هستند که در دست مناقصه یا در حین اجرای مناقصه هستند.

با این توضیحات، رئیس کمیسیون نسبت به اجرای مناقصه برخی پروژه ها بالاتر از رقم پیشنهادی در بودجه مصوب انتقاد کرد و گفت: شهرداری باید طبق بودجه مصوب عمل کند و خروج از رقم بودجه برای انجام مناقصه تخلف محسوب می شود.

علوی تاکید کرد: در صورتی که رقم مناقصه بیشتر از رقم پیشنهادی در بودجه مصوب باشد، شهرداری باید از شورای شهر مجوز لازم را اخذ کند در حالی که در اجرای مناقصه اسفالت چنین اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفت.

در توضیح به این انتقاد، معاون برنامه ریزی و پژوهش شهرداری به پرهزینه بودن پروژه اجرای آسفالت اشاره و بیان کرد: در همه شهرداری ها چنین بالارفت رقم مناقصه درباره آسفالت رخ می دهد اما شهرداری آماده است با اولویت بندی شورا نسبت به اجرای پروژه ها اقدام کند.

وی به دغدغه اعضا نسبت به آبگرفتگی ها در سه سال پیش نیز پرداخت و گفت: با تاکید اعضای شورا طی سه سال گذشته اجرای پروژه هدایت روان آب های سطحی در شهر اجرا شده است و حجم قابل توجهی از مشکلات آبگرفتگی شهر رفع شده است لذا با تداوم اجرای ان در سال جاری انتظار دایم این روند بهتر شود.

عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی بودجه سال ۹۴ در شهرداری گفت: باید بنا بر واقعیات عمل کرد.

واثق کارگرنیا افزود: با توجه به کارنامه شهرداری در تحقق بودجه سال گذشته باید واقعی تر عمل کرد و برنامه ریزی های لازم را برای این منظور در نظر گرفت.

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون خواستار ارائه گزارشی از سوی مدیر گروه برنامه ریزی و بودجه شهرداری به کمیسیون شد. علوی با اشاره بازگشایی مسیرها که در بودجه نیز پیش بینی شده بود تملک املاک واقع در مسیر بازگشایی ها را مورد تاکید قرار داد.

احمدرضا حق بین در پاسخ به این تاکیدات، به پیش بینی های بودجه برای تملک املاک در راستای بازگشایی مسیرها پرداخت. مدیر گروه برنامه ریزی و بودجه اظهار کرد: مهمترین بخش بودجه در حوزه تملک املاک به املاک بافت مرکزی شهر در راستای بازگشایی کوچه های بن بست باز می گردد که در این حوزه ۱۸۰ میلیارد تومان در بودجه امسال پیش بینی شده است.

به گفته وی علاوه بر این حوزه، تملک املاک در حاشیه رودخانه ها، مسیر خیابان معلم به تختی، خیابان سعدی به میدان سرگل، خیابان سرچشمه در بودجه سال جاری در اولویت قرار گرفته است.

با این توضیحات، اعضای کمیسیون متفق القول نسبت به بازگشایی خیابان شهدا، مقابل مسجد ثارالله تاکید کردند و شهرداری را موظف به اجرای آن به عنوان اولویت نخست دانستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پس از ارائه گزارش های فوق، گفت: چشم انداز شهرداری برای تامین منابع مالی پروژه های عمرانی باید مشخص باشد.

در پاسخ به این سوال علوی، رئیس گروه برنامه ریزی و بودجه شهرداری فروش دو مجتمع زیتون و گلسار را که از پروژه های مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی است به عنوان یکی از منابع مالی تعیین شده برای اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد.

حق بین افزود: در بودجه سال جاری، علاوه بر بخش نقدی، برای تامین منابع مالی پروژه ها، بخش غیرنقدی نیز پیش بینی شده است.

در پایان این جلسه، مقرر شد در جلسه آتی، اداره املاک شهرداری گزارشی مبسوط از فهرست املاک و میزان تملک املاکی که در دست اقدام است به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند. همچنین گزارشی از شهرداری مبنی بر میزان مطالبات و همینطور تامین درامدهای مناطق ۵ گانه شهرداری به کمیسیون ارائه شود.

tel final1

Share