رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت گیلان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،منتظری گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان گیلان تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریاد سرمایه گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این مطلب که از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان گیلان تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریاد سرمایه گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته است، گفت: در دوران مذکور تعداد ۵۴۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان راه اندازی شده است.

montazeri2016-03-09_15-50-07علی منتظری افزود: با راه اندازی این تعداد واحد صنعتی که شامل طرحهای ایجادی و نیز طرحهای توسعه ای بوده اند برای ده هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای راه اندازی شده در اغلب زمینه ها ی صنعتی، بویژه صنایع غذایی، صنایع فلزی، سلولزی، شیمیایی، نساجی و پوشاک و صنایع معدنی بوده اند.

منتظری افزود: از میان واحدهای مذکور می توان به برخی شرکتهای مهم و شاخص نظیر شرکت تالک ایرانیان، اولین و تنها تولید کننده قوطیهای فلزی درب دار نوشیدنیها در کشور، شرکت گیل راد، بعنوان دومین تولید کننده میله و مفتولهای مسی در کشور، طرح توسعه نئوپان فومنات در زمینه MDF ، چندین طرح فولادی مهم و چندین طرح شاخص صنایع سلولزی و غذایی اشاره نمود که دارای اهمیت فراوان برای کشور و استان می باشد.

وی همچنین گفت: در دوره زمانی مذکور عملیات احداث تعداد از طرحهای مهم صنعتی نیز آغاز گردیده که در این زمینه طرحهای شاخصی در زمینه تکمیل زنجیره فولاد، صنایع سلولزی، دارویی، غذایی و قطعه سازی خودرو در دست اجرا می باشد که موجب جهش صنعتی در استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به آغاز طرح نهضت زراعت چوب در استان با هدف رونق بیشتر تولید و تامین مواد اولیه برخی صنایع مهم سلولزی، توجه به ظرفیتها و مزیتهای استانی در راستای  احداث صنایع را از دیگر نقاط قوت فعالیت و حمایتهای دولت از توسعه صنعتی استان عنوان نمود و گفت: در همین راستا، استان گیلان با ظرفیتهای کم نظیر و زیر ساختهای  مناسب موجود و در دست احداث و نیز فضای مناسب همدلی و همراهی مسئولان در راستای تدابیر استاندار محترم گیلان بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان، از موقعیت ممتازی جهت توسعه اقتصادی، صنعتی برخوردار است و می بایستی همگی با تلاش مضاعف از این فرصتها برای رشد و توسعه صنعتی و شکوفایی تولید ملی استفاده نماییم.

tel final1

Share