مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان

بزودی «اتاق هم اندیشی تخصصی» در اداره کل زندانهای گیلان تشکیل خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسینی از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرداریها و دهیاریهای استان خواست تا طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود در زمینه همکاریهای مشترک در اختیار اداره کل زندانهای گیلان قرار دهند تا پس از بررسی های دقیق تر، در زمینه ی اجرای آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی تخصصی بررسی راههای همکاری مشترک زندانها و شوراهای اسلامی برگزار شد.۰۱۲-۶۰۰x330

این نشست فی مابین سید حمید حسینی، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان و حسینعلی خدایگانی ، رییس شورای اسلامی گیلان در محل شورای اسلامی شهر لاهیجان و با حضور اعضای این شورا برگزار شد

طرفین بر شناسایی و استفاده از ظرفیتهای همکاری دو حوزه تاکید کردند و تحقق واقعی این امر را به تداوم تشکیل و برگزاری نشستهای هم اندیشی تخصصی با موضوعات مرتبط وابسته دانستند.

در این نشست سید حمید حسینی با اشاره با اهمیت ماموریت اداره کل تحت مدیریتش در زمینه ایجاد و برقراری محیطی امن مناسب  برای انجام برنامه های اصلاح و تربیتی کسانی که به هر دلیلی در زندانها بسر می برند بهترین راهکار را همکاریهای بین بخشی دانست و در این زمینه از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بعنوان خط مقدم همکاریهای فی مابین نام برد.

حسینی با اشاره به وجود ظرفیت بالای توانمندیها در شوراها گفت: شوراهای اسلامی که تجلی اراده ی مردم در اداره امور فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی در شهرها و روستاها هستند بخوبی می توانند در بهبود اوضاع زندانیان در زندان و بویژه پس از آزادی نقش داشته باشند و ما اعلام آمادگی می کنیم تا هر چه زودتر با در نظر گرفتن همه مبانی حقوقی و قانونی ، در این زمینه برنامه اجرایی داشته باشیم تا بتوانیم راهکارهای درست موثر را شناسایی کنیم و در سریعترین زمان ممکن، آنها بکار گیریم

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان گفت: رییس محترم سازمان زندانها در سال جاری راهبرد بسیار مهمی را با عنوان زندان پاک در نظر گرفتند که پیگیری این امر نقش قابل توجه و چشمگیری در امنیت جامعه خواهد داشت و ما در زمینه  اجرایی کردن این راهبرد مهم استراتزیکی نیاز مبرم به همکاری شوراها و نهادهای اجرایی آنها یعنی شهرداریها و دهیاریها داریم.

وی افزود: ظرفیت های  مردمی که شوراها دارند در پیشبرد اهداف امنیتی زندانیان و زندانها در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بسیار موثر است و همکاریهای مشترک میتواند زمینه های خوبی را در این موارد ایجاد کند.

حسینی از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرداریها و دهیاریهای استان خواست تا طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود در زمینه همکاریهای مشترک در اختیار اداره کل زندانهای گیلان قرار دهند تا پس از بررسی های دقیق تر، در زمینه ی اجرای آنها برنامه ریزی شود.

او گفت: بزودی «اتاق هم اندیشی تخصصی» در محل اداره کل تشکیل و راه اندازی خواهد شد تا طرح ها و ایده ای پیشنهادی در زمینه بهبود اوضاع زندانهای گیلان ، مورد بررسی و استفاده قرار گیرند.

در ادامه حسینعلی خدایگانی رییس شورای اسلامی استان گیلان و همچنین رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان ضمن خوش آمد گویی به مدیر کل زندانهای و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان گفت : ما از این اقدام شایسته بسیار سپاسگزاری و استقبال می کنیم و امیدوار هستیم با بررسی دقیق ظرفیتها و استفاده درست از آنها بتوانیم نقش موثری در بهبودی امور فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی زندانی ها چه قبل و چه بعد از آزادی داشته باشیم.

خدایگانی گفت: حمایت از زندانیان و خانواده ی انها وظیفه ی همه آحاد جامعه شهری و روستایی استان است چرا که هر انسانی ممکن است اشتباه بکند و بر اساس قانون برای تحمل کیفر و حبس گذرش به زندان بیفتد و خود و خانواده اش در معرض آسیبهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ناشی از حبس در زندان قرار گیرد چون قرار است همه زندانیان روزی به خانواده و جامعه خود بازگردند لازم است تا همه ی دغدغه سلامت جسمی و روحی آنها را داشته باشیم تا در زمان بازگشت به خانواده و جامعه شاهد حضور انسانهایی سالم و پشیمان از وضعیت گذشته باشیم.

رییس شورای اسلامی گیلان گفت:‌ با قاطعیت اعلام میکنم که همه شورا های اسلامی شهرها و روستا های استان و نهادهای اجرایی آنها یعنی شهرداریها و دهیاریها در چارچوب قانون آمادگی کامل دارند تا در کنار اداره کل زندانهای گیلان به امور زندانیان و خانواده های آنان رسیدگی کنند.

سپس هر یک از اعضای شورای شهر لاهیجان که در این نشست حضور داشتند به اظهار نظر درباره ی این حرکت پرداختند و ضرورت همکاری شوراهای اسلامی استان را خاطر نشان ساختند.

۰۲

۰۳

tel final1

Share