معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جمع بانوان فرهیخته و برگزیده گیلان

بزرگترین چالش در حوزه زنان عدم توانمندی سیاسی و اقتصادی است/ دختران خود سرپرست مشکل جدید جامعه هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بزرگترین چالش در حوزه زنان را عدم توانمندی سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: در حالی که زنان امروز ثابت کرده اند همان طور که در حوزه های محیط زیستی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند می‎توانند در حوزه سیاست و اقتصاد نیز گام های موثری برای جامعه بردارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در همایش بانوان فرهیخته و برگزیده گیلان با بیان اینکه بیشتر جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند گفت: باید زنان و جایگاهشان را به چهار چوب اصلی آنها بر گردانیم.(گزارش تصویری)mola

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, شهیندخت مولاوردی افزود: در دولت تدبیر و امید و در سه سالی که از عمر این دولت می گذرد با شناسایی ظرفیتهای دولتی و غیر دولتی جایگاه زنان را ارتقا بخشیدیم و با توجه به اینکه برای رفع مشکلات زنان قانون و آیین نامه های خوب و زیادی داریم اما تاکنون نتوانسیتم از این اهرم به خوبی برای حضور بیشتر زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی و صنعت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ارتقای سرمایه زنان و خانواده است گفت: با ترویج و گسترش همکاریهای شبکه ای می‌توانیم به هدف خود که ارتقای سرمایه زنان و خانواده است دست یابیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در گذشته زنان با افت سرمایه اجتماعی روبرو بودند گفت: بدون توجه به جایگاه و حضور زنان نمی‌توان به توسعه دست یافت و بر همین اساس در دولت یازدهم برنامه ریزیهایی انجام شده است.

مولاوردی افزود: و همان طور که می‌دانیم یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید قانون مداری بوده و هست و خود را موظف بر این می‌داند هر آنچه که در دولت قبل برای زن و جایگاه زنان در جامعه در نظر گرفته شده بود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۵ موافقت نامه درباره زنان را اجرایی کردیم گفت: مشکلات زنان بسیار زیاد است و امروزه با افزایش سن در میان دختران جوان, قشر خویش سرپرست نیز به مسایل قشر بانوان در جامعه افزوده شده است که باید در این زمینه نیز برنامه هایی دولت انجام دهد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بزرگترین چالش در حوزه زنان را عدم توانمندی سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: در حالی که زنان امروز ثابت کرده اند همان طور که در حوزه های محیط زیستی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند می‎توانند در حوزه سیاست و اقتصاد نیز گام های موثری برای جامعه بردارند.

مولاوردی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: شعار امسال دولت اقدام عمل، دولت و ملت، امیدوار و استوار است و در این هفته سعی بر این داریم تا برنامه های مناسبی برای زنان و کل جامعه داشته باشیم.
tel final1

Share