لاهوتی مطرح کرد

برخی اقدامات فراکسیون امید نقطه مقابل دولت است/فراکسیون امید به دنبال استیضاح برخی وزرا است اما ما قبول نداریم/هم از طرف اصولگرایی و هم اصلاح‌طلبی افراط و تفریط می‌بینیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاهوتی با بیان اینکه ما افراط و تفریط را قبول نداریم یادآور شد: فراکسیون امید به دنبال استیضاح یکی دو نفر از وزرای دولت است که ما این را قبول نداریم ما می‌گوییم استیضاح در این مقطع و زمان لازم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون اعتدال (مستقلین) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت‌:‌ اعتدال یک تفکر و امری اجتناب‌ ناپذیر است و هیچ اجباری نیست که تعداد ما در فراکسیون اعتدال به عنوان مثال ۲۰۰ نفر شود.lahooti2016-06-10_21-12-06

وی افزود: تعداد فراکسیون اعتدال هر تعدادی هم که باشد در حقیقت حرف ما این است که ما با ۴۰ نفر این فراکسیون را تشکیل دادیم و کار را آغاز کردیم. اعتدال یک تفکر است و اگر کسی این تفکر را می‌پسندد و تفکر میانه و معتدلی دارد از هر دو طرف (اصلاح‌طلب و اصولگرا) می‌تواند به این فراکسیون بپیوندد.

سخنگوی فراکسیون اعتدال مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: قصد ما کمک کردن به دولت است تا بتوانیم دولت را همراهی کنیم. به ویژه در حوزه اقتصادی، چرا که مشکلات اقتصادی در کشور ما به مرحله‌ای رسیده که مردم به حالت اضطرار رسیدند. به قول رهبر معظم انقلاب مردم باید تصمیمات را احساس کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: قطعا فراکسیون اعتدال مجلس بر پایه تخصصی و کارشناسی است که در آن می‌خواهیم به کار بپردازیم. حتی فراکسیون‌های دیگر نیز می‌توانند به نوعی خود را با ما هماهنگ کنند تا یک فهم و درک مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

لاهوتی با بیان اینکه ما افراط و تفریط را قبول نداریم یادآور شد: فراکسیون امید به دنبال استیضاح یکی دو نفر از وزرای دولت است که ما این را قبول نداریم ما می‌گوییم استیضاح در این مقطع و زمان لازم نیست؛ اگر چه ممکن است اتفاقی افتاده و وزیری حادثه‌ای رخ بدهد آنگاه باید آن وزیر برکنار شود و این بحث درستی است اما اینکه ما یک وزیر را برکنار کنیم و مدت سه ماه وزارتخانه آن را به دست سرپرست سپرده و سپس ۴ ماه دیگر وزیر انتخاب کنیم کار صحیحی نیست؛ کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ ما به دنبال این مسائل نیستیم ما می‌گوییم این موضوع همراهی با دولت نبوده و نقطه مقابل دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:‌ حرف ما این است که باید تفکری وجود داشته باشد که بتواند دولت را کمک کند همانگونه که در جریان اصولگرایی افراط می‌بینیم در این طرف (اصلاح‌طلبی)‌ نیز این داستان وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی افراطیون به دنبال سخنان رهبری می‌گویند ما کار خود را می‌کنیم و راه خود را ادامه می‌دهند ولی ما این را قبول نداریم. ما می‌گوییم اگر حکومت ولایی هستیم باید پایبندی خود را حفظ کنیم و این مسئله‌ای است که حکومت ما را ممتاز کرده است.

«ما دیدیم حکومت‌هایی را که یکی پس از دیگری اتفاق افتاد،‌ هیچ کدام یک از آنها به غیر از جمهوری اسلامی نتیجه‌ای نگرفتند و دلیل آن هم این است که ما یک رهبریت برای نظام ایجاد کردیم و با وفاقی که ایجاد کردیم همیشه باید رهبری و ولایت را به عنوان یک اصل قبول داشته باشیم و فصل‌الخطاب قرار دهیم.»

لاهوتی ادامه داد: ما هم از طرف اصولگرایی و هم اصلاح‌طلبی افراط و تفریط می‌بینیم لذا فراکسیونی با نام عنوان «اعتدال» تشکیل دادیم، در هفته آینده نیز با جزئیات بیشتری به مباحث فراکسیون خواهیم پرداخت.

tel final1

Share