رئیس هیات فوتبال گیلان در جمع خبرنگاران

برای داماش سینه سپر کردم اما حالا شدم غیر داماشی! / روزه سکوت گرفتم /با واگذاری «شهر باران» از مشکلات آن رها شدیم/دنیامالی گفت بانوان ملوان را نمی‎خواهد/از عملکرد خودم راضی هستم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات فوتبال گیلان با بیان اینکه کار بکنی و حرف بخوری خیلی درد دارد, افزود: برای داماش سینه سپر کردیم و در مقابل همه ایستادیم ولی بی انصافی است که تعداد اندکی بیایند بنشینند و حرف بزنند و حالا آنها داماشی شوند و من شدم غیر داماشی.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانعلی الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که با حضور عکاسان و خبرنگاران ورزشی صبح امروز برگزار شد با خیر مقدم به اصحاب رسانه و قدردانی از آنها به جهت رشد و شکوفایی فوتبال اظهار کرد: تلاش کردیم تا در سکوت کارهای خودمان را انجام دهیم و به عبارتی روزه سکوت گرفتم و با جامعه رسانه زیاد ارتباط نداشتیم و با توجه به این که یک خانواده هستیم این نگرانی وجود داشت که چرا تیشه به ریشه خود می‌زنیم اما تصمیم داریم در کنار هم مشکلات را در استان گیلان حل کنیم.(گزارش تصویری)photo_2016-08-19_11-35-52

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, الماسخاله با بیان اینکه استان گیلان از لحاظ اقتصادی و امکانات بسیار ضعیف است, متذکر شد: با همدلی, همزبانی, دوستی و رفاقت در کنار همدیگر می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی بزرگترین مشکل ورزش استان را عدم وجود همدلی و رفاقت دانست و گفت: از روزی که آمدم  همدلی را مبنای کار قرار دادم ولی به کسی باج ندادم.

رئیس هیات فوتبال گیلان با اشاره به انتقادات اصحاب رسانه گفت: انتقاد ها را می‌خواندم و می‌شنیدم و هرچند برای بسیاری از آن ها جواب داشتم و می‌توانستم بدهم ولی ترجیح دادم در سکوت کار خود را انجام دهم و با توجه به راهکارهای مختلف مشکلات را رفع کنم و امیدوارم با همفکری همدیگر در آینده مشکلات امروز را نداشته باشیم.

درخواست هیات فوتبال از صداوسیما برای پخش زنده فوتبال

الماسخاله گفت: در استان گیلان با توجه به این که صنایع قوی نداریم, فوتبال هم از این قضیه رنج می برد و مشکل اصلی فوتبال استان نا به سامانی باشگاه های ما هست.

وی افزود: تاکنون یک ریال هم از هیچ نهادی دریافت نکردیم و هیات فوتبال خودش یک تیم است و داری هزینه و با توجه به درآمد زایی که ایجاد کردیم توانستیم مشکل را رفع نماییم.

رئیس هیات فوتبال گیلان به مذاکران خود با صداوسیما اشاره کرد و گفت: از صدا وسیما درخواست کردیم که به باشگاه ها با پخش مستقیم دیدارهای آنها کمک کنند تا درآمدزایی لازم صورت گیرد.

الماسخاله در ادامه گفت: یگان ویژه برای حضور در استادیوم پول می خواهد چون در سایر استان ها پول پرداخت می کنند ولی در گیلان تیم ها مشکلات فراوانی دارند و نمی توان همانند سایر استان ها عمل کنیم و باید هر کسی می توانتد کمکی کند.

با واگذاری «شهر باران» از مشکلات آن رها شدیم

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت:  به دلیل بدهی بالایی که داشته داماش داشت آن باشگاه را ورشکست اعلام کردند و نام آن را به شهرباران تغییر دادند تا از بدهی های زیاد آن خلاص شوند اما چون به اف سی بدهی خارجی داشتند آنها بررسی کردند و دیدند شهر باران همچنان همان داماش است و در پیراهن و دور زمین وررشگاه و هواداران هم همان داماش هستند و تنها نام آن را تغییر داده اند.

وی وجود این باشگاه در گیلان را ویروسی برای فوتبال دانست و گفت: ارزش تیم ۴۰۰ میلیون تومان بود ولی بدهی آن به یک میلیارد می رسید و به همین دلیل طی نامه ای مجوز فروش آن را اعلام کردیم و گفتیم هر کسی آن را بخواهد علاوه بر حق امتیاز بدهکاری های آن هم باید پرداخت کند.

الماسخاله تصریح کرد: امتیاز شهر باران را خارج از استان و به یاسوج منتقل شده تا علاوه بر این که از مشکلات فراوان آن رها بشویم آن تیم بتواند به راحتی فعالیت خود را ادامه بدهد.

مدارس فوتبال ساماندهی شدند

رئیس هیات فوتبال گیلان خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته هر شخصی می‎توانست بدون این که حتی باشگاه داشته باشد مدرسه فوتبال داشته باشد ولی امروز ساماندهی کردیم تنها باشگاها می توانند درخواست مدرسه فوتبال بکنند ولی چون قدرت قهریه آنچنانی نداریم نمی توانیم تمام باشگاه را ببندیم ولی توانستیم محدودیت هایی برایشان بگذاریم مثل این که مربیان مدارس فوتبال غیر مجاز نمی‎توانند ارتقا پیدا کنند و در فستیوال ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه باشگاه هیچ ربطی به هیات ندارند اظهار کرد: آنها دارای تشکیلات هست و هیات تنها با باشگاه ها تعامل دارد و در استان در هر جلسه ای که شرکت کردیم, درخواست داشتیم که به باشگاه ها کمک کنند و هیچ جا نگفتیم به هیات فوتبال کمک کنید.

برای داماش سینه سپر کردیم

الماسخاله افزود: به دلیل مسائل قانونی در کارهای آن ها دخالت نمی‌کنیم و با برد و باخت آن ها خوشخال و غمگین می شویم و کسانی که می خواهند عدم نتیجه گیری تیم های استان را  به گردن هیات فوتبال بیاندازند به دلیل عدم آگاهی آن دسته از افراد است.

رئیس هیات فوتبال گیلان با بیان اینکه کار بکنی و حرف بخوری خیلی درد دارد, افزود: برای داماش سینه سپر کردیم و در مقابل همه ایستادیم ولی بی انصافی است که تعداد اندکی بیایند بنشینند و حرف بزنند و حالا آنها  داماشی شوند و من شدم غیر داماشی.

الماسخاله حضور سیاسون در فوتبال را اگر در جای مناسب خود قرار بگیرند چیز بدی نداست و گفت: باید از تمام عوامل استان در جهت پیشبرد فوتبال کمک بگیریم و اتفاقا با حضور آنها اگر بتوانند برای فوتبال درآمد زایی ایجاد کنند اما در مسائل فنی دخالت نکنند خوب است.

وی با بیان اینکه هرگز از انحلال یک تیم خوشحال نمی‎شود اظهار کرد: باید توان مالی باشگاه دیده شود و نمی‎توانیم تحمیل کنیم که باشگاه چه بکند و چه نکند.

دنیامالی گفت بانوان ملوان را نمی‎خواهد

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: در بحث ملوان مدارکش موجود است تماس گرفتم و گفتم در ابتدای فصل مربی نداشتید و در این برهه زمانی حمید استیلی دارد خوب عمل نمی‎کند و هشدار دادیم ولی جوابی به ما ندادند و حتی در مورد داماش هم با اقای عابدینی در جلسه ای بحث کردم. تا جایی که در اختیار ما بود هشدار دادیم و اعلام کردیم ولی امروز همه در حال فرافکنی هستند اما ما شجاعانه ایستادیم پای کار و عذرخواهی هم کردیم.

الماسخاله با اشاره به مشکلات ملوان گفت: آقای دنیا مالی اعلام کردند که بانوان ملوان را به دلیل مشکل نمی‎توانیم کنترل کنیم و قصد تیمداری نداریم.

وی افزود: هرچند رایزنی فراوانی صورت گرفت اما مدیران باشگاه تمایلی به تیم داری ندارند. درست هست که اسم ما الماس است ولی معدن الماس که نداریم.

از عملکرد خودم راضی هستم

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: یکی از نقاط مثبت هیات فوتبال این است که یک تیم همدل و یک دست هستیم و هیچ کس نمی تواند بگوید اعضای هیات فوتبال بر اثر باند بازی ایجاد شده است.

الماسخاله با ابراز رضایت از عملکرد خود گفت: هیات فوتبال به صورت کاملا حرفه ای عمل می‌کند و از هیچ صنایعی کمک نمی خواهد و اگر کسی قصد کمک دارد به او میگویم به باشگاه ها کمک کنند و با توجه به فعالیت های انجام شده من از عملکرد خودم راضی هستم.

وی افزود: عملکرد ما مورد قبول فدراسیون است و رتبه هیات فوتبال گیلان در فدراسیون بالاست و ساختاری که امروز هست قبلا اصلا موجود نبود و در کنار وظایف خود فراتر از آن عمل می‌کنیم ولی هیاهو و شلوغ کاری نیم کنیم و کسی که عاقل و متعهد باشد از روی انصاف بنویسد متوجه می‌شود که فعالیت ما بیشتر از توان ما بوده, هرچند ۷۰ درصد توان ما صرف حاشیه شده است.

رئیس هیات فوتبال گیلان تصریح کرد: کسی که در جهت اختلاف برخیزد موجب ایجاد شکاف های مختلف می‎شود. تحلیل ها باید با توجه به اطلاعات کافی نگاشته شود و جبهه گیری در آن نباشد. از ما اطلاعات بگیرید و سپس بنویسید.

اصحاب رسانه جزئی از خانواده بزرگ فوتبال هستند

میر شهاب مومنی نایب رییس اول هیات فوتبال گیلان با قدردانی از خبرنگاران گفت: شما در این فراز و نشیب های چند ساله و در رور های تلخ و شیرین همراه ما بودید اما هر سال بنا به دلایلی نتوانستیم نتوانستیم از زحمات شما تجلیل کنیم.

وی افزود: اصحاب رسانه جزئی از خانواده بزرگ فوتبال هستند زیرا امروزه فوتبال حایگاه بی نظیری در تمامی عرصه های جامعه دارد.

مومنی با اشاره به مشکلات هیات فوتبال گیلان گفت: وقتی هیات فوتبال رو تحویل گرفتیم با حجم بالای بدهکاری به فدراسیون رو به رو بودیم اما بدون این که کمکی از جایی بگیرم توانستیم بدهکاری ها را پرداخت کنیم و تا حدودی چرخ فوتبال را بچرخانیم و با تمام مشکلات توانستیم تا حدودی موفق عمل کنیم.

خبرنگار: محمد جعفرزاده
tel final1

Share