رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران

بدهی‌ها سرعت حرکت به سوی پیشرفت را کند کرده/متأسفم که دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی سلامت خود به محیط زیست آسیب می‌رساند/تاسیس اولین شرکت دانش بنیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان باعث شده تا سرعت حرکت به سوی پیشرفت با کندی مواجه شود، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای پیشرفت باید با قدرت کار نماید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار صبح امروز در رشت برگزار شد.IMG_0963usefzadechbok

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به روز خبرنگار و تبریک این روز اظهار کرد: با نگاه به تاریخ بشر به نقش و جایگاه اطلاع رسانی پی خواهیم برد.

وی اطلاع رسانی را جزو نیازهای فطری انسان دانست و گفت: نقوش بر روی غارها نشان دهنده این موضوع می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که شبکه های مجازی و ارتباطات مختلف موجب شده مردم از طرق مختلف به خبرها دست رسی یابند گفت: در گذشته ارتباط به صورت یک سویه بود اما امروز در شرایطی هستیم که ارتباطات به صورت فعالانه می باشد.

وی افزود: امروز روش انتخاب پیام مانند خرید از سوپرمارکت است و می تواند اجناسی را که می خواهد انتخاب نمایند و مسلما در آینده نیز این موضوع می تواند پیشرفت کند.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه باتوجه به نیازهای جامعه نقش و ارزش خبرنگار بیش از پیش شده است اظهار داشت: فردی که در عرصه خبر کاری می کند دارای هنر و خلاقیت می باشد.

وی گفت: امروز کسی که در عرصه خبر کار می کند باید نخبه باشد زیرا باید به اثر پیام خود توجه نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان سعی در ایجاد ارتباط مناسب با قشر خبرنگاران دارد.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان باعث شده تا سرعت حرکت به سوی پیشرفت با کندی مواجه شود، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای پیشرفت باید با قدرت کار نماید.

وی افزود: طبق قولی که داده بودم نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده است و سعی می کنیم تا ده سال آینده جزو نسل سوم دانشگاه ها پیشرو باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اگرچه مقالات زیادی توسط ایرانیان به چاپ رسیده ولی این علم در زندگی مردم تأثیرگذار نبوده, متذکر شد: امروزه با به وجود آمدن شرکت های دانش بنیان سعی شده است این مشکل رفع گردد.

یوسفزاده چابک از تاسیس اولین شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان استفاده از این کار برای پیشگام شدن در حوزه سلامت است.

وی حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه را از وظایف دانشگاه علوم پزشکی دانست و تصریح کرد: عدالت در سلامت و پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای طی نفعان، خلاقیت و نوآوری و چابکسازی در ارائه خدمات جزو چهار ارزش دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

یوسف زاده چابک بیماری های غیر واگیر را مشکل عمده امروز و آینده بشر عنوان کرد و افزود: سند بیماری های غیر واگیر که در اسفند ماه توسط رییس جمهور ابلاغ شد به منظور سند بالادستی می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه باید سعی نماییم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم اظهار داشت: کاهش فعالیت های فیزیکی و تغییر ذائقه مردم به سوی غذاهای زیان رسان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم می گردد و خبرنگاران تقش عمده ای را در تغییر سبک زندگی مردم ایفا می کنند.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه آلودگی محیط زیست تهدید جدی برای استان گیلان می باشد اظهار کرد: متأسفم که دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی سلامت خود به طرق مختلف به محیط زیست آسیب می رساند.

وی با بیان اینکه سعی میکنیم تا این نقیصه را برطرف کنیم, خاطرنشان کرد: صیانت از محیط زیست فقط برای سازمان حفاظت محیط زیست نمی باشد و همه سازمان ها باید در این رابطه کمک نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: اگر ما استان خود را آلوده نماییم نباید انتظار داشته باشیم مسافران آن را تمیز نگه دارند.

وی تولید گیاهان دارویی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: گیلان دومین استان تولید کننده گیاهان دارویی کشور می باشد و ما سعی داریم تولید صنعتی و سنتی گیاهان دارویی را افزایش دهیم.

یوسف زاده چابک ایجاد باغ یک هکتاری در لاکان را از اقدامات در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در ده سال آینده گردش مالی گیاهان دارویی در دنیا ۵۰۰ برابر بودجه فعلی کشور ما باشد بنابراین در این زمینه باید از امروز اقدام نماییم.

tel final1

Share