رییس‌ جمهوری در جمع وزیر، معاونان و مدیران سازمان اطلاعات خارجی:

بدخواهان با توفیق در برجام ناکام ماندند/وزارت اطلاعات باید در بهره‌گیری اقتصادی از نتایج برجام ‌نقش‌آفرینی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس‌ جمهوری، آرامش ذهنی و امنیتی فکری و روحی را مهم‌ترین بخش امنیت جامعه دانست و تأکید کرد که دولت یازدهم از آغاز فعالیت، حفظ آرامش برای مردم را هدف خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه و در دیدار وزیر، معاونان و مدیران سازمان اطلاعات خارجی، افزود: هدف از تلاش مجموعه اطلاعاتی و امنیتی کشور حراست از آرامش و احساس امنیت آحاد مردم است.rohani336137040659200
رییس شورای عالی امنیت ملی رعایت اعتدال را ضرورت کار اطلاعاتی برشمرد و تأکید کرد: افراط و تفریط در کار اطلاعاتی هم مثل هر کار دیگری زیانبار است. هم باید نسبت به هرگونه نفوذ و سوء استفاده از موقعیت‌ها هوشیار و حساس بود و هم نباید راه‌های استفاده کامل و مفید از فرصت‌های روابط علمی و اقتصادی را بست.
رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله برجام پرداخت و افزود: بدخواهان جمهوری اسلامی در مسأله هسته‌ای دو هدف را داشتند. اول آنکه از ادامه راه در دانش و فناوری هسته‌ای جلوگیری کنند و دوم آنکه با اعمال فشار به این بهانه، به اعتماد و دلبستگی مردم به نظام لطمه بزنند.
دکتر روحانی ادامه داد: البته بدخواهان با توفیق در برجام در هر دو هدف ناکام ماندند. امروز ما با هدایت رهبر انقلاب و حمایت مردم هم در دانش، فناوری و بازار جهانی انرژی هسته‌ای حضور خود را تثبیت کرده‌ایم و هم به پشتوانه حمایت و اعتماد مردم از این حرکت، بر انسجام ملی و اعتماد عمومی به کارآمدی نظام افزوده‌ایم.
رییس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد که وزارت اطلاعات همچنانکه در مسیر تحقق برجام نقش داشت، باید در بهره‌گیری اقتصادی از نتایج برجام هم نقش‌آفرینی کند.
دکتر روحانی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات که برای امنیت و اعتلای نظام و کشور از اندیشه و جان خود مایه می‌گذارند، تأکید کرد: سرعت در اطلاع، دقت در تحلیل و قدرت پیش‌بینی، لازمه موفقیت وزارت اطلاعات، بویژه در بخش خارجی است.
پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گزارشی از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های این وزارتخانه را ارایه کرد.

tel final1

Share