سخنگوی شورای شهر لاهیجان

بام سبز با این شرایط در شأن شهر و شهروندان لاهیجانی نیست/برگزاری «روز لاهیجان» در تهران/خیلی‌ها نمی‌دانستند لاهیجان نوار ساحلی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت:در ارتباط با بام سبز تذکراتی در شورا مطرح شده، بام سبز با آن شرایط به هیچ وجه در شأن شهر و شهروندان لاهیجانی نیست و همه به این موضوع اذعان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت:در ارتباط با بام سبز تذکراتی در شورا مطرح شده، بام سبز با آن شرایط به هیچ وجه در شأن شهر و شهروندان لاهیجانی نیست و همه به این موضوع اذعان داریم.

لاهیجان و سیاهکل (۲۵)mehrabanابراهیم مهربان در خصوص اینکه آیا مدیریت شهری لاهیجان برای توسعه بام سبز و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان برنامه ای داشته است، عنوان کرد:در ارتباط با بام سبز تذکراتی در شورا مطرح شده،بام سبز با آن شرایط به هیچ وجه در شأن شهر و شهروندان لاهیجانی نیست و همه به این موضوع اذعان داریم.

وی افزود: برای تغییر و تحول در آنجا نیاز به یکسری مقدمات است که فراهم شده است. اما با توجه به شرایط فصلی و عزیزانی که در آنجا به هر طریقی مشغول به کارند منبع درآمدشان آنجاست و پیک درآمدی آنها فصل تابستان است، تصمیم گرفته شده برای اینکه عملکرد ما باعث نشود آنها خیلی متضرر گردند، اواخر شهریور یا اوایل مهر بازسازی آنجا آغاز شود .

مهربان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، در خصوص برنامه های شورای شهر برای بانوان، متذکر شد:بانوان همیشه و همه جا یار و یاور جامعه شهری و برنامه هایی که وجود داشته، هستند. خصوصاً در لاهیجان این قضیه پررنگ تر است پارک بانوان یکی از مواردی است که مورد عزم شورا است. هر مکانی را نمی توان شایسته این امر بدانیم و آمادگی وجود دارد و شخص شهردار مصرانه پیگیر این مهم است که انجام گیرد. البته مکانی شناسایی شده که بررسی های جانبی آن در حال انجام است و اگر به نتیجه رسید رسانه ای خواهیم کرد .

وی در خصوص وضعیت حقوقی جزیره استخر گفت:در ارتباط با جزیره اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم به سرانجام برسد. متأسفانه تا ۱۸ ماه گذشته اقدام عملی در ارتباط با بازپس گیری جزیره نشده بود و هر آنچه مطرح می شد بیشتر شعار مطبوعاتی بود اما با استفاده از وکیل مجرب از کانالی ورود کردیم که یک کانال منطقی است نه احساسی که بتوانیم جزیره را پس بگیریم که ان شاء ا… این کار انجام شود. این کار قطعاً اتفاق خواهد افتاد اما در رابطه با مسایل حقوقی زمان را دقیقاً نمی توان مشخص کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص افدامات انجام گرفته برای پارک حاجی آباد تاکنون، یادآور شد:پارک حاجی آباد یک منطقه مستعدی بود که کمتر مورد توجه واقع بود. چندین مشکل  داشت. مسایل حقوقی آن تعیین تکلیف نشده بود. خیلی از موارد را مشخص کردیم. بهسازی محیطی آن انجام شد و سعی کردیم مردم  را به آن منطقه توجه دهیم. دو سیرک تعبیه کردیم در دو زمان مختلف تا نگاه ها به آن سمت کشیده شود. فاز صفر آن را شروع کردیم و دور آن را بهسازی کردیم. رینگی به وجود آوردیم. یک یا دو جزیره داخل تالاب درست کردیم. فاز اول آن رینگ است چیزی شبیه استخر خودمان که دور آن  کاشی و موزاییک می شود تا مردم بعنوان قطب جدید گردشگری لاهیجان از آنجا استفاده کنند.

وی افزود:در فاز بعدی آن یک مجموعه علمی کشور را وارد کردیم و مراکزی را که مستعد سرمایه گذاری است را با تمام آیتم ها مشخص  کردند. برج سازی، هتل، سیتی سنتر، رستوران. این مسایل با اعتبارات شهرداری قابل اجرا نیست. قطعاً باید سرمایه گذار بیاید. پیکیج ها آماده است و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و با اطلاعات کامل می توانند در این زمینه ورود کنند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت:در روز لاهیجان در این زمینه تبلیغات گسترده ای انجام می گیرد. جا دارد از شهردار لاهیجان تقدیر ویژه ای داشته باشم که از ارتباطات خود استفاده کردند برای اولین بار در کشور یک شهر نه کلان شهر یک روز را مشخصاً به نام خودش در تهران می گیرد و بیشتر هزینه ها از سوی شهرداری تهران تأمین می شود و باید این موضوع را به فال نیک بگیریم. فرصت بسیار خوبی است، بزرگان لاهیجانی که منشأ اثر و خیر در کشور هستند شناسایی شوند. عزیزانی که میل به سرمایه گذاری دارند در کارگاه های مختلف حضور یابند. امیدواریم بتوانیم سرمایه گذاران را بصورت عملی برای سرمایه گذاری در لاهیجان ورود دهیم .

وی با اشاره به اینکه اجرای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را برای هفتمین سال پیاپی در این شهر پیش رو داریم، در خصوص اینکه چه عواملی طی ساله های متمادی در اجرای این جشنواره بهبود یافته است،عنوان کرد:تئاتر خیابانی برای هفتمین سال قرار است برپا شود. تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز به یک برند برای شهر لاهیجان تبدیل شده است و امیدواریم امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

مهربان افزود:در کنار اینکه تئاتر برگزار می شود خیلی از بزرگان هنری کشور به لاهیجان هدایت می شوند.خیلی از مسافران و عزیزان در قالب هنرمندان تئاتر، ارباب جمیع گروه های مختلف که به لاهیجان می آیند علاوه بر اینکه می توانند یک هفته پرشور ونشاط را برای شهروندان به وجود آورند می توانند یک تبلیغ برای لاهیجان باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی و پرداخت معوقات کارکنان، گفت:بدهی قابل کتمان نیست. شهرداران باید بالانسی بین کارهای مرتبط با شهرداری در ارتباط با شهروندان و پرداختن به امور و پرداخت حقوق کارمندان خود داشته باشند. مشخصاً در شهرداری لاهیجان به لحاظ پرداخت حقوق اکثر کارمندان و کارگران مشکل خاصی نداریم. اما در ارتباط با اضافه کار ۴ معوقه داریم که با شرایط فعلی تمام سعی بر این است که پرداخت شود .

وی افزود: در ارتباط با نیروهای شرکتی که حدود ۸۸  نفر هستند، این موضوع متفاوت است. این بزرگواران طرف قرارداد آنها شهرداری نیست بلکه شرکتی است که با شهرداری قرارداد منعقد کرده است. اینکه چرا معوقات آنها بیشتر است متأثر از وضعیت اقتصادی است. قبل تر اینطور نبود که مدیر شرکت به روز پول بگیرد و به روز پول بدهد. در واقع رونق اقتصادی به گونه ای بود که آن مدیر پول را می داد و طی سال مطالبات را از شهرداری دریافت می کرد.الان هم همین شرایط است. شهرداری در مقاطع مختلف با این عزیزان بصورت مقطعی تسویه حساب می کند. دیگر توان در آن مدیر شرکت نیست که این فاصله زمانی را جبران کند. متأسفانه این موضوع مختص لاهیجان نیست و همه شهرداری ها گرفتار این مسئله  هستند. شاید به خاطر این است سالها برنامه ریزی شده فقط از ساخت و ساز کسب درآمد کنیم و موارد دیگر را فراموش کردیم و به فکر ایجاد درآمد پایدار نبودیم. در سال گذشته کمترین کمک از سوی دولت به شهرداری ها و شهرداری لاهیجان شد اما با قدرت کارها در حال انجام است .

وی افزود:باید مدیریت شود تا هم کارمندان و هم شرکتی های محترم از این موضوع کمترین آسیب را ببینند. هم باید معوقات و بدهی هایی که از سنوات گذشته به ارث مانده را بپردازیم و هم سیاستی اتخاذ شود تا بدهی به بدهی های گذشته افزوده نشود.

مهربان در خصوص پروژه ساحل سحرخیز محله گفت:دو سال گذشته یک اتفاق خوب در لاهیجان افتاد. شاید خیلی از عزیزان لاهیجانی نمی دانستند که در شهرستان لاهیجان یک نوار ساحلی به نام های سحرخیز محله، امیرآباد و حسن بکنده داریم. پیشنهادی به مدیریت شهری شد تا ساحل سحرخیز محله لاهیجان را شهرداری مدیریت کند و این موضوع مورد استقبال مدیریت شهری قرار گرفت و شهرداری مدیریت آنجا را قبول کرد. با توجه به اینکه آنجا کمتر مورد استفاده قرار گرفته بود یک ساحل بکر و خاص است . شهرداری لاهیجان یکسری اقدامات  را انجام داده و  بستر آماده شده تا شهروندان لاهیجانی بتوانند از ساحلی که متعلق به لاهیجان است استفاده کنند و ان شاءا… هم شهروندان و هم مسافران عزیز نهایت استفاده را از این مکان ببرند.

وی در خصوص اینکه آیا برای باغ نارنج افتتاحیه خواهند داشت یا خیر، عنوان کرد”شخصاً اعتقاد به افتتاحیه ندارم اعتقاد دارم یک کار انجام شود و مردم بتوانند استفاده کنند. بدون اینکه افتتاحیه آنچنانی بگیریم مورد استفاده مردم است. پل رزمندگان هم کار خیلی بزرگی است و برای آن هم افتتاحیه نگرفتیم. البته وظیفه ماست روی کاری که انجام شده تبلیغ کنیم. امیدواریم فرصتی پیش آید بصورت ویژه این پروژه ها اطلاع رسانی شود. وظیفه ماست آن کارگر، پرسنل و پیمانکاری که آنجا زحمت کشیده، زحمتشان دیده شود و تبلیغ گردد.

مهربان درخصوص انتخابش به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد دانشجویان ایران، یادآور شد:اساس کار من ورزش و کشتی است. درست است که در شرایط و مکان های مختلف وارد کار شدم. طبیعی است باید از این پتانسیل استفاده شود. متأسفانه باید بگویم این مدیریت در مجموعه ورزش استان نبوده است.

ابراهیم مهربان چه دوست داشته باشند چه نداشته باشند مربی تیم ملی بوده و از این فرصت استفاده نشده است. در واقع بصورت خاص حدود سه سال است وقتمان اینجاست. شاید به لحاظ کاری قبل تر از این کمتر توفیق داشتم اینجا باشم. درواقع عزیزان نتوانستند و نخواستند از این نهالی که در این خاک پرورش یافته و الان به درختی تبدیل شده  استفاده کنند. این فرصت جای دیگر به وجود آمد و خوشحالم برای قشری قرار است خدمت کنم که دانشجو هستند و فرهیخته. مهم این است نماینده شایسته ای برای لاهیجان باشم.  امیدوارم این اتفاق منجر به این شود تا یک فضایی را ایجاد کنیم عزیزان بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

tel final1

Share