مشروح جلسه ای که در آن استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد

باقری: تعدادی از مشاوران با مدرک دیپلم در حال مشاوره دادن هستند/رجبی ویسرودی: حق الزحمه نظام مهندسی در گلسار نباید برابر با مناطق محروم رشت باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید رجبی ویسرودی به مشکلات ساخت و ساز در زمین های نسقی اشاره کرد و گفت : باید این مشکل به صورت قانونی حل شود چرا که بسیاری از زمین ها در رشت نسقی بوده و بر روی آن ساخت و ساز انجام شده است و اکنون شهروندان در اخذ آب و برق و گاز آن با مشکل مواجه هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در حالی با یک ساعت تاخیر و از ساعت ۱۸ با حضور ۱۴ عضو شورا آغاز شد که دقایق نخستین آن به علت قطع برق، در فضایی نسبتا تاریک گذشت  تا اینکه با وصل برق اضطراری ، روشنایی به صحن بازگشت و بعد از گذشت نیم ساعت از جلسه موسوی روزان نیز به جمع اعضای شورا اضافه شد تا صندلی های شورا تکمیل شود.--۲۷-۲-۹۵---۰۹shora

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, در ابتدای این جلسه محمد علی رفیعی نوده ریس شورای شهر ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار بنیان گذار فقه جعفری است.

تعدادی از مشاوران شهردار با مدرک دیپلم در حال مشاور دادن هستند

 
محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق اول در مورد کم کاری در استفاده از بودجه شهرداری گفت: از کل بودجه اختصاص یافته است در سال ۹۵ تا کنون  ۲۵درصد محقق شده است.

   وی افزود: گلسار منطقه‎ای است که ساخت و ساز بسیاری در آن انجام می‌شود اما هنوز با گذشت چهار ماه ۱۴پروانه ساخت صادر شده است، بنابراین از اعضای شورا می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند.

  باقری با تاکید بر اینکه تنها هدفش مبارزه با فساد در شهرداری است گفت: تاکنون چندین قرار داد مطالعاتی و پژوهشی بسته شده است اما مشخص نیست چرا تعداد مشاور و کارشناسان ارشد در این قراردادها زیاد است و همچنین تعدادی از مشاوران شهردار با مدرک دیپلم در حال مشاوره دادن هستند!

از وضعیت نامشخص ۵۰ راننده اتوبوسرانی رشت تا ایستاده در غبار

  فرهاد شوقی هم به عنوان دومین ناطق جلسه شورای شهر در ابتدا به وضعیت اتوبوسرانی رشت پرداخت و گفت: وضعیت نامشخص ۵۰ راننده اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی رشت سبب تاسف است.

 این عضو شورا با بیان اینکه قرار بر جذب نیروهای جدید شده گفت: این در حالی صورت می گیرد که ۵۰ نفر از راننده های اتوبوسرانی هنوز بلاتکلیف هستند .

  وی در خصوص انتقاد هفته پیش خود در مورد اکران فیلم ایستاده در غبار گفت: این فیلم یکی از آثار برگزیده جشنواره فجر بود و اکران کوتاه مدت آن در رشت مورد اعتراض بنده بود که هفته پبش در شورا عنوان کردم که با واکنش یکی از مسولان فرهنگی استان و برخی رسانه ها روبرو شدیم.

  شوقی  همچنین در مورد ساماندهی حضور خبرنگاران در صحن شورا گفت: کار اداره صحن شورا انگار از اداره شهر و شهرداری سخت تر است.

 رجبی ویسرودی: حق الزحمه نظام مهندسی در گلسار نباید برابر با مناطق محروم شهر باشد

 در ادامه جلسه مجید رجبی ویسرودی به مشکلات ساخت و ساز در زمین های نسقی اشاره کرد و گفت : باید این مشکل به صورت قانونی حل شود چرا که بسیاری از زمین ها در رشت نسقی بوده و بر روی آن ساخت و ساز انجام شده است و اکنون شهروندان در اخذ آب و برق و گاز آن با مشکل مواجه هستند.

  رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت افزود : شیوه نامه هایی در این باره تدوین شده و به همه  مناطق شهرداری ارسال شده است.

  وی با بیان اینکه نظام مهندسی نباید حق الزحمه ای را که در در گلسار دریافت میکند در منطقه ای مثل حمیدیان نیز بگیرد گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در شهرک حمیدیان زندگی می کنند و ۵۰ درصد زمین ها هم نسقی هستند در نتیجه باید درباره حل مشکلات زمین های این منطقه و دیگر مناطق رشت راهکارهای عملی پیدا شود.

 علوی: استیضاح شهردار برای دفاع از بیت المال است

  در ادامه جلسه امیر حسین علوی رییس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت با تشکر از رسانه ها که همیشه حامی شهر و شورا بوده و هستند گفت: اگر طرح استیضاحی است برای دفاع از بیت المال بوده و فارغ از هرگونه نتیجه آن به نفع مردم و شهر تصمیم گرفته می‌شود.

 وی با بیان اینکه سازمان بازرسی به حسابهای شهرداری وارد شده است یادآور شد: از رییس شورا می‌خواهیم که یک نامه به شهرداری ارسال کند تا پاسخ های شهرداری به سازمان بازرسی و گزارشی از روند بازرسی در شهرداری را به اعضای شورا ارائه دهد.

مصوبات جلسه

  در ادامه جلسه استیضاح شهردار رشت با ۶ امضاء اعلام وصول گردید و برای برگزاری جلسه فوق العاده در این خصوص رای گیری به عمل آمد که با تصویب اکثریت دو سوم اعضای شورا، صبح روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه برای برگزاری جلسه فوق العاده جهت استیضاح شهردار رشت انتخاب شد.

  در این جلسه همچنین درباره سفر شهردار به سوئد برای حضور در نشست سالانه شهر خلاق یونسکو ۲۰۱۶  رای گیری شد که اعضای شورا مصوب کردند که شهردار رشت به همراه رییس کمیسیون فرهنگی شورا ۲۱ تا ۲۸ در نشست مذکور شرکت نمایند.

  طرح واگذاری سرمایه گذاری برای شهربازی بصورت ترک تشریفات هم مورد تصویب قرار نگرفت و مقرر شد بصورت BOT و مشارکتی با سرمایه گذار و شهرداری انجام شود.

  در این جلسه همچنین ضوابط بودجه شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بررسی آیین نامه اجرای تقسیط مطالبات شهرداری رشت منوط به استعلام از مراجع تقلید مسکوت ماند.

tel final1

Share