اهمیت نهضت علمی امام صادق (ع) کمتر از قیام امام حسین (ع) نبود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جدائی در تببین نقش والای امام صادق ع در رشد و شکوفایی دین گفت: اهمیت نهضت علمی که امام صادق (ع) بوجود آورد کمتر از قیام امام حسین (ع) در کربلا نبود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه اسالم در عصر روز شهادت امام صادق (ع) با سخنرانی در کنار مرقد خواهر امام رشت گفت: سبک زندگی امام صادق (ع) و تمام رفتارها و برخوردهای آن حجت الهی و مرد آسمانی تا قیام قیامت برای ما الگو و روش زندگی است.photo_2016-08-03_14-48-06

حجت الاسلام جدائی در این مراسم بسیار باشکوه بانوان رشت گفت: همه ما دوست داریم از زندگی لذت ببریم آرامش داشته باشیم بهترین نوع آرامش و لذت را امام صادق (ع) به ما به تصویر می کشد چون امام با لذت و عشق در اکثر ایام سال ؛ روزه می گرفت امام با آرامش خاصی عبادت می کرد با یک سکوت و طمانینه خاصی ذکر می گفت.

وی افزود:در عصر حاضر که میوه های تلخ تمدن غربی زندگی های ما را مصنوعی و ماشینی کرده؛ بهترین مدل برای بهتر زیستن سیره اهل بیت است. گاهی بعضی از دوستان در نیمه های شب با تلگرام کار می کنند اگر بجای آن ده دقیقه نماز شب بخوانند به مقامات معنوی هم می رسند.

جدائی در تببین نقش والای امام صادق ع در رشد و شکوفایی دین گفت: اهمیت نهضت علمی که امام صادق (ع) بوجود آورد کمتر از قیام امام حسین (ع) در کربلا نبود.این امام نیز دوران پرآشوبی داشت از طرفی انقراض بنی امیه در سال ۱۳۲ و فرارسیدن دوران بنی عباس که متاسفانه از علویون جدا شدند و نیز قیام نفس زکیه در سال ۱۴۵ هجری قمری و پسرش در سال ۱۴۶ هجری قمری و ظهورغالیان از طرف دیگر و جنایات خلفای عباسی از طرف دیگر ؛ زندگی امام صادق ع را پر از تلاطم کرد اما در عین حال امام صادق ع که مدتی در کوفه اقامت داشتند در مسجد کوفه دانشگاهی تاسیس کرده بود که نهصد دانشجو داشت.

جدائی در ادامه خطاب به خواهران گفتند: ظاهر شما بایستی به گونه ای باشد که اگر لحظاتی توفیق زیارت امام زمان عج شامل حال تان شد از وضع پوشش و حجاب تان شرمنده نشوید پس سعی کنید پوشش تان قرآنی و امام زمان پسند باشد. پوشش اسلامی عین عبادت است و دقیقا ثوابش مثل مردی است که در حال نماز خواندن است . جدائی برنامه های مبتذل بعضی از شبگه های ماهواره ای را عامل اصلی گسترش طلاق ها و ظهور نابسامانی در زندگی دانست . و مثال هایی از مضرات ماهواره را هم قید کردند.

در پایان جدائی گفت: حضور در امام زادگان بهترین فرصت برای اتصال با اون مبدا لایزال الهی و سرچشمه جوشان کمالات است.

photo_2016-08-03_14-48-12
tel final1

 

Share