سیروس رجا مدیر عامل باشگاه فرهنگی و ورزشی رهپویان رضوانشهر :

امتیاز تیم رهپویان را با هدف احیای داماش گیلان به آقای سامر رجب اف واگذار کردم / شورای شهر و شهرداری رضوانشهر به نام مردم، قصد سوء استفاده داشتند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی رهپویان رضوانشهر در خصوص علت واگذاری امتیاز این تیم دسته دومی کشور؛ گفت: امسال به خاطر خستگی و رکود اقتصادی و اینکه هیچ کسی و هیچ نهادی حمایتم نکرد، تصمیم به واگذاری تیم گرفتم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی رهپویان رضوانشهر در خصوص علت واگذاری امتیاز این تیم دسته دومی کشور؛ گفت: امسال به خاطر خستگی و رکود اقتصادی و اینکه هیچ کسی و هیچ نهادی حمایتم نکرد، تصمیم به واگذاری تیم گرفتم. rajaunnamed

وی افزود: من برای تیم رهپویان در طی چهار سال ، بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شخصی کردم. تیم قدرتمندی را تشکیل دادم و صعود هم در دو مرحله داشتیم اما تنهایی و عدم حمایت ، سبب شد تا بنده مدیون برخی از دوستان و مردم بشوم و این تیم زندگی ام را مختل کرد و برای بنده بدهکاری به بار آورد. در حالی که حقیر در طول زندگی ام حتی یک ریال هم بدهکار بانک ها و مردم نشده ام.

رجاء در ادامه گفت: بر این اساس تصمیم بر این گرفتم که تیم را ابتدا به نیروهای بومی یعنی مشتریان رضوانشهری و یا تالشی واگذار کنم اما کسی پا پیش نگذاشت. حتی از قم برخی از دوستان پیگیری می کردند که امتیاز به این استان واگذار شود اما بنده به خاطر اینکه سهمیه استانی ما حذف نشود با پیشنهاد دوستانم مصمم شدم تیم را برای احیای داماش گیلان به این مجموعه واگذار کنم.
وی از پیشنهاد خود به مدیران چوکا خبرداد و افزود: قبل از واگذاری رهپویان به داماش؛ به مدیریت باشگاه چوکای تالش پیشنهاد کردم تا امتیاز تیم رهپویان به چوکای تالش واگذار شود اما چراغ سبزی نشان داده نشد.

سیروس رجا با اشاره به شناخت خود از آقای سامر رجب اف ، مالک جدید باشگاه داماش ؛ گفت: بنده بدون بررسی کاری را نمی کنم. بنده بررسی کردم دیدم شخصی به نام آقای سامر رجب اف از آذربایجان باکو تشریف آورده اند و قصد سرمایه گذاری در این مملکت و این نظام را دارند. ایشان یک سرمایه گذار توانمند آذربایجانی است که انسان کارآمدی هستند و نیت شان این است که به مردم و مملکت خدمت کنند.

در رابطه با واگذاری باشگاه، جناب آقای عبدالهی، مدیرعامل باشگاه سپید رود رشت ، که از سرمایه های نظام هستند، به بنده پیشنهاد دادند تا تیم را به آقای سامر رجب اف واگذار کنم تا داماش گیلان که یک تیم مردمی است و هزاران نفر تماشاگر و مشتاق دارد، احیاء شود. مردم رشت ، مردم نجیب و قدرشناسی هستند و قطعاً حامی داماش خواهند بود تا این تیم به جایگاه واقعی خود برسد.

وی تصریح کرد: من داماش را همان رهپویان خودم می دانم چون متعلق به استان گیلان است. از مردم رشت انتظار دارم پشتیبان و حامی افراد دلسوزی چون آقایان دکتر عبدالهی و آقای سامر رجب اف باشند تا نمایندگان گیلان در لیگ موفق شوند. در این شرایط سخت اقتصادی ، گرفتن دست جوانان و کار فرهنگی دل شیر می خواهد و از خود گذشتگی کردن است. و به نوعی دیگر جنگ با دشمنان خارجی و داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود. لذا در چنین شرایطی آن هم یک خارجی دست به کار شده و قصد سرمایه گذاری در داخل کشور را دارد ؛ جای تحسین و تقدیر از ایشان هست و باید حامی آقای سامر رجب اف باشیم. البته بنده تأکید می کنم که تیم را فقط به آقای سامر رجب اف واگذار نموده ام و از ایشان هزینه ها و چک های قرارداد را اخذ نموده ام.
رجا ؛ در خصوص اختلاف مدیریت باشگاه رهپویان با شهرداری و شورای شهر رضوانشهر بر سر واگذاری تیم به داماش گفت: پس از تصمیم به واگذاری ، بنده با هماهنگی آقای هادی پور ریاست وقت اداره ورزش و جوانان رضوانشهر ، که انسانی وارسته و ولایی هستند ، برای واگذاری تیم به غیر، وارد مذاکره با مشتریان شدم. حتی آقای کامران نعمتی که از بزرگان و زحمتکشان عرصه ورزش و رییس هیئت فوتبال رضوانشهر هستند، اعلام نمودند که تیم را می توانید واگذار کنید. حتی خدمت آقای فرماندار رسیدیم و ایشان گفتند که تیم خصوصی است و بحث واگذاریش به ما ربطی ندارد. بنده با هماهنگی آقای فرماندار ، آقای هادی پور رییس وقت اداره ورزش و آقای نعمتی رییس هیئت فوتبال ؛ تیم را به آقای سامر رجب اف واگذار نمودم. پس از تغییر و تحول در اداره ورزش و جوانان ، آقای لطیفی بر مسند اداره ورزش و جوانان رضوانشهر نشست و توافق نامه ای را رو کرد ؛ مبنی بر اینکه در زمان خرید امتیاز تیم ؛ بنده متعهد شده بودم که تیم را به بیرون از رضوانشهر انتقال ندهم.

وی افزود: ما تیم رهپویان رضوانشهر را در سال ۹۱ استارت زدیم. این تیم ابتدا با عنوان تیم شهرداری رضوانشهر در لیگ گیلان حضور داشت حتی اواخر از لیگ هم حذف شده بود ؛ در همان سال از طریق شورای شهر ، این تیم را خریداری نمودیم با این بند توافق نامه، اداره ورزش و جوانان و شورای شهر و شهرداری به دنبال مطالبه حقوق مردم برآمدند. البته آقایان شورا و شهردار یادشان رفته بود در طی این چهار سال فعالیت رهپویان ، با حمایت های خود از حقوق شهروندان دفاع کنند! هیچ حمایتی نکردند و حال که شرایط را مهیا دیده اند ؛ دم از حقوق مردم می زنند!

رجا اظهار کرد: با این تفاسیر در جلسه اول با حضور آقای چراغی معاون فرماندار و شورای شهر و شهرداری ؛ بنده مکلف شدم در صورت واگذاری تیم رهپویان ، یک تیم را در سطح لیگ گیلان خریداری و به شهرداری و شورای شهر رضوانشهر تحویل دهم. این بحث صورتجلسه و مصوبه شد. اما در جلسه بعدی ورق برگشت و آقایان ادعا کردند و گفتند آقای رجا ما برای این تیم در گذشته مبلغ چهل میلیون تومان هزینه کرده ایم و باید آن را به ما برگردانید! هزینه ای که من اصلاً یادم نمی آید. همین را می دانم که از چهار میلیاردی که هزینه کردم؛ مبلغ صد میلیون تومان از طرف مجموعه مسئولان هیئت فوتبال و سازمان ورزش و فرمانداری به تیم کمک شده است و دیگر هیچ. با این اوصاف این همه هزینه کردم ، زندگی شخصی من تحت الشعاع قرار گرفت ؛ از من تقدیری که نشد ؛ همشهریان شورا از من چهل میلیون تومان پول زور هم گرفتند. البته بنده حتماً در وزارت کشور و در نهادهای امنیتی موضوع فوق را پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان گفت: بنده اساس کارم صادقانه بوده و صادقانه آمدم برای رشد و ترقی فوتبال رضوانشهر هزینه و تلاش کردم. بدون اینکه مسئولان این استان و شهرستان رضوانشهر کوچکترین کمکی به بنده بکنند. متاسفانه برخی از آقایان که خود را انقلابی فرض می کنند، حرکت آنها جدا از خط انقلاب است. به خاطر سیاست و به خاطر اینکه آرای مردم را جلب کنند؛ از بحث ورزش سوء استفاده می کنند. مصداق عینی آن همین حرکت شورای شهر و شهرداری رضوانشهر است. البته بنده از حُسن نیت آقای حمیدی و آقای گیله چالانی دو عضو محترم شورای شهر سپاسگزارم اما عملکرد بقیه اعضا را به مردم و به خداوند واگذار می کنم. وی در خاتمه یادآور شد؛ بحث واگذاری امتیاز رهپویان رضوانشهر به داماش و آقای سامر رجب اف هنوز به اتمام نرسیده و پس از واگذاری نهایی ، مسائل مرتبط با موضوع را به سمع و نظر ورزش دوستان گیلانی خواهم رساند.

Share