دیارمیرزا گزارش می دهد

اقدامی از سوی شهردار منطقه یک رشت که می‌تواند الگویی برای سایر مدیران باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت به همراه چند تن از مسئولان منطقه در یک اقدام جالب توجه و ارزشمند با پول شخصی خود تعدادی دوچرخه خریده اند و قرار است دو روز در هفته برای سرکشی از پروژه های منطقه یک و بازدید میدانی از سطح محلات از دوچرخه استفاده کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگرچه این روزها کمپین مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو در راستای کاهش ترافیک و آلودگی به نوعی همه گیر شده و با استقبال خوب مردم و مدیران مواجه شده است اما عدم استفاده از خودرو و دوچرخه سواری می تواند به سایر روزهای هفته نیز تسری یابد.

شهردار منطقه یک رشت

                                شهردار منطقه یک رشت

دوچرخه سواری و پیاده روی در کشورهای توسعه یافته جهان آنچنان عادی محسوب می شود که حتی وقتی نخست وزیر و رئیس جمهور آن کشور نیز با دوچرخه به سر کار بروند کسی تعجب نمی کند اما برای ما که غرق در ظواهر شده ایم هنوز این کار کمی عجیب به نظر می رسد.

از سوی دیگر مدتی است که سیاست کلان شهرداری رشت توسعه انسان محور شده و قرار است بزرگترین پیاده راه جهان نیز در رشت ساخته شود بنابراین فرصت خوبی است که یکبار دیگر به فرهنگ قدیمی خود بازگردیم و پیاده روی و دوچرخه سواری را دوباره آغاز کنیم.

این مقدمه را گفتیم تا به این موضوع برسیم که بدانید محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت به همراه چند تن از مسئولان منطقه در یک اقدام جالب توجه و ارزشمند با پول شخصی خود تعدادی دوچرخه خریده اند و قرار است دو روز در هفته برای سرکشی از پروژه های منطقه و بازدید میدانی از سطح محلات از دوچرخه استفاده کنند.

بنابراین اگر روزی چشمتان به چند دوچرخه سوار خورد که در حال پرس و جو از مشکلات محله اند, بدانید که آنها غریبه نیستند بلکه شهردار و جمعی از مسئولان منطقه یک شهرداری رشت هستند که برای حل مشکلات شما در حال انجام وظیفه اند و برای این کار وسیله نقلیه خود را دوچرخه انتخاب کرده اند تا هم از دود و ترافیک شدید خلاص شوند و قدمی برای حفظ محیط زیست خود بردارند و هم اینکه برای حفظ سلامتی خود ورزش کرده باشند و صدالبته مهمتر از همه اینکه به دور از هرگونه تشریفات اداری از نزدیک و بدون واسطه پیگیر مشکلات شما شهروندان باشند.

بی شک هر اقدامی که دیوار بین مردم و مسئولان را بردارد نه تنها اقدامی ارزشمند محسوب می شود بلکه می تواند به الگویی برای سایر مدیران تبدیل شود.

photo_2016-08-10_11-45-32

tel final1

Share