در همایش تجلیل از اصحاب رسانه عنوان شد:

اسماعیل پور: در صومعه‌سرا به نام اطلاع رسانی با حیثیت و آبروی مردم بازی می کنند/دلخوش:نقاط ضعف و قوت مسؤولان را ببینیم و یک طرفه به قاضی نرویم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهر امروز همایش تجلیل از اصحاب رسانه با حضور نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و امام جمعه صومعه سرا و جمعی از فعالان عرصه خبر و رسانه در تالار فرشتگان صومعه سرا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهر امروز همایش تجلیل از اصحاب رسانه با حضور نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و امام جمعه صومعه سرا و جمعی از فعالان عرصه خبر و رسانه در تالار فرشتگان صومعه سرا برگزار شد(گزارش تصویری)IMG_3206

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از صومعه سرا، حسین اسماعیل‌پور ضمن تبریک روز خبرنگار و با بیان این که خود فردی از حوزه خبر و رسانه است گفت:  بایدها و نبایدهای حرفه خبرنگاری باید رعایت شود و خبرنگاران همیشه به دو اصل دانش و فهم توجه کافی را داشته باشند،که خوشبختانه در بحث دانش رسانه ای در جایگاه قابل قبولی قرار داریم اما به لحاظ درک و فهم صحیح موضوعات مختلف متاسفانه شاهد رشد چشمگیری نبوده ایم.

فرماندار صومعه سرا با اشاره  به اثربخشی و کارایی رسانه ها در جامعه افزود: رسانه ها و خبرنگاران باید به عنوان عضو موثر در جامعه وجودشان حس شود و به گونه ای عمل کنند تا اثربخشی و کارایی لازم را داشته باشند.

وی بخش خبررسانی در صومعه‌سرا را دارای مشکلات زیادی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در شهر صومعه سرا تحریف های زیادی درباره سخنان مسئولین صورت می گیرد و برخی افراد با سواستفاده از حرفه خبرنگاری به پخش شب نامه و سرک کشیدن به مسائل خصوصی افراد می پردازند و به نام اطلاع رسانی با حیثیت و آبروی مردم بازی می کنند.

اسماعیل پور با بیان این که در شهر صومعه سرا افرادی که بیشتر فعالیت می کنند بیشتر مورد توهین و تخریب قرار می گیرند گفت: تقاضا داریم افراد اخلاق‌مدار در برابر بداخلاقی‌های افرادی که خود را در این جمع  جا زده‌اند پایداری کنند.

اما این سخنان اسماعیل پور بی پاسخ نماند و برخی از خبرنگاران سخنان فرماندار صومعه سرا نوعی توهین تلقی کردند و خطاب به وی گفتند: در مراسمی که به عنوان تجلیل از خبرنگارن عنوان شده است نباید باید ها و نباید های خود را به زیان بیاورید و اگر نسبت به عده ای محدود از این حوزه انتقاد دارید بهتر بود در جلسه ای دیگر با آن ها سخن می گفتید وانگشت  اتهامات خود را به سوی تمامی خبرنگاران نمی گرفتید.

فرماندار صومعه سرا پس از شنیدن سخنان اعتراضی برخی خبرنگاران گفت: روی سخن بنده با تمامی افراد حاضر نبود و با آن دسته از افرادی است که تحت پوشش خبرنگار به این گونه اعمال ناشایست دست زده اند که در صومعه سرا به نام خبرنگار تمام شده است.

وی با بیان این که همیشه از انتقاد ها حمایت میکنم افرود: انتقاد ها اگر سازنده و درست باشد با کمال میل از آن ها استقبال می نماییم و سند این سخن من هم این می باشد که تا امروز از هیچ فرد و رسانه ای در قبال نقدهایشان شاکی نشده ام و استقبال نیز کرده ام  ولی متاسفانه در صومعه سرا عده ای در لباس خبرنگاری با حیثیت و آبروی افراد بازی می کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیزز در ادامه این همایش با بیان این که برای اعتلا و رشد گیلان از رسانه‌ها انتظار همراهی داریم، گفت: هدف ما این است که با تفاهم و دوستی یکدیگر نقاط ضعف و قوت مسؤولان را ببینیم و یک طرفه به قاضی نرویم.

دلخوش با اشاره به مشکلات بیمه خبرنگاران تصریح کرد: این موضوع را باید به صورت کارشناسی پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: از خانه مطبوعات گیلان می‌خواهیم موضوع بیمه خبرنگاران را بررسی کرده و به صورت قانونمندانه مطرح کنند تا ما بتوانیم در مجلس از آن دفاع کنیم.

tel final1

Share