در راستای توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه

استاندار گیلان به آستراخان سفر می کند/ از تندیس عمر خیام پرده برداری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در پاسخ به دعوت رسمی استاندار آستراخان روسیه عصر امروز چهارشنبه به این استان روسیه سفر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،این سفر در راستای توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه انجام می شود که پرده برداری از تندیس عمر خیام نیشابوری در پارک دانشجو روبروی دانشگاه دولتی آستراخان به عنوان نماد دوستی کشور ایران توسط استانداران گیلان و آستراخان از برنامه های این سفر است.

indexهمچنین ملاقات با استاندار آستراخان ،سخنرانی در همایش تجار ایران و روسیه، پیگیری توافقات گذشته از جمله در زمینه های کاهش تعرفه های گمرکی ، بازدید از مرکز در حال ساخت سرای تجاری ایرانیان و بازدید از چند مرکز اقتصادی ، مراکز کشتیرانی ، بنادر و پیگیری تفاهمات افزایش خطوط هوایی، زمینی و دریایی از دیگر برنامه های این سفر دو روزه استاندار گیلان خواهد بود.

استاندار آستراخان ماه گذشته با ارسال نامه ای از محمدعلی نجفی استاندار گیلان برای سفر به این استان دعوت کرده بود.

الکساندر ژیکلین در این دعوت نامه با اشاره به اینکه با افتخار سفر خود در اردیبهشت سال ۹۳ را به یاد دارد، گفت: اعتقاد دارم که سفر شما در راس هیأتی از استان گیلان گام دیگری در جهت توسعه و گسترش همکاری های تجاری – اقتصادی سودمند دو جانبه و انساندوستانه بین مناطق ما خواهد بود و انجام این ملاقات ها و مذاکرات باعث اجرایی شدن توانمندی های مناطق ما در حوزه های مختلف می شود.

الکساندر ژیکلین استاندار آستراخان روسیه، اردیبهشت ماه سال ۹۳ در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی، تجاری و فرهنگی به گیلان آمد و ضمن دیدار با استاندار گیلان از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و نیز چند طرح تولیدی در شهرهای رشت و لاهیجان بازدید کرد.

در این سفر تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای رشت و آستاراخان نیز به امضاء شهرداران این دو شهر رسید.

همچنین نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان آذرماه ۹۳ با حضور استاندار گیلان در آستراخان برگزار شد.

شهر بندری آستراخان در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه بدلیل قرار داشتن در دهانه ورودی رودخانه ولگا به دریای خزر یک شاهراه آبی و زمینی به شمار می آید و هم اکنون با حضور ۲۰۰ شرکت ایرانی به کانون تمرکز تجارت و بازرگانی در جنوب روسیه تبدیل شده است.
استاندار گیلان غروب چهارشنبه وارد آستراخان روسیه می شود و ظهر جمعه آستراخان را به مقصد تهران ترک می کند.

tel final1

Share