نشست خبری مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد

از بندر انزلی تا بندر چمخاله به روایت چراغی /به دنبال بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذار در راستای توسعه گردشگری دریایی هستیم+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چراغی توسعه بازار تجاری و حمل و نقل کالا بین المللی را از برنامه های استراتژیکی این سازمان دانست و تصریح کرد: از حمل و نقل سنتی به سمت حمل و نقل جدید پیش می رویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار عصر امروز در بندر انزلی برگزار شد.photo_2016-08-08_16-32-46

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی; حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این مراسم با قدردانی از همت بالای خبرنگاران و تبریک این روز به تمامی اصحاب رسانه, پیگیری موضوعات جامعه، صداقت و پرسشگری را از خصیصه های خبرنگاران دانست و گفت: در عرصه حاضر برجسته کردن ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه جهانییک از اقداماتی است که خبرنگاران باید در اولویت قرار دهند.

وی فعالیت در حوزه سیاسی و فرهنگی را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب دانست و یادآور شد: رسالت خبرنگاران در عصر انفجار اطلاعات بسیار خطیر و با اهمیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ترانزیت کالا در بندر انزلی خبر داد و با تاکید بر افزایش صادرات غیر نفتی گفت: خوشبختانه در این زمینه ۱۵ درصد رشد داشتیم.

چراغی در خصوص طرح توسعه بنادر گیلان نیز اظهار داشت: با وجود سرمایه گذاران ظرفیت بندر انزلی از ۱۱ هزارتن به ۱۷ هزار تن افزایش می یابد و در بندر آستارا نیز افزایش  ظرفیت را خواهیم داشت.

چراغی ساخت بندر چمخاله را از دیگر برنامه های این سازمان دانست و افزود: در خصوص این بندر ۷۰ میلیارد تومان توانستیم سرمایه جذب نماییم.

وی همچنین پیش بینی کرد ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه در بندر انزلی صورت پذیرد.

چراغی توسعه بازار تجاری و حمل و نقل کالا بین المللی را از برنامه های استراتژیکی این سازمان دانست و تصریح کرد: از حمل و نقل سنتی به سمت حمل و نقل جدید پیش می رویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: یکی از رسالتهای سازمان بنادر استان توسعه گردشگری دریایی است و برای ایجاد اشتغال باید به بخش توسعه گردشگری دریایی کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید فقط به بحث سفر دریایی توجه نماییم گفت: سازمان بنادر جهت جذب سرمایه گذار تسهیلاتی با بهره کم در نظر گرفته است.

چراغی گفت: نگاه ما به بخش توسعه گردشگری به صورت هزینه ای نیست و با سرمایه گذارانی از داخل و خارج از کشور برای ساخت مجتمع مارینا مذاکراتی داشته ایم.

وی اتصال راه آهن به بنادر را یک قابلیت مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد این اتفاق به زودی صورت بگیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان کاهش قیمت تمام شده کالا در بنادر نسبت به رقبا را از عوامل مهم رشد ۴۵ درصدی این بندر دانست و افزود: بندر انزلی یک بندر شهری است و یکی از مزیت بندر راه های دسترسی به آن می باشد و باید سعی نماییم راه های دسترسی جدیدی به این بندر ایجاد کنیم.

چراغی گفت: برجام نیز در وضعیت تجاری بی تأثیر نبوده است و تجار ما امروز شرایط مناسبی نسبت به گذشته دارد.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که نعمت دریای خزر را در اختیار ما قرار دارد اظهار کرد: از کسانی که از دریای خرز استفاده می کنند خواهش می کنم که دریای خزر را پاک نگه دارند.

چراغی همچنین افزود: باید سعی نماییم از منابع دریای خزر بهره کافی را ببریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرایط دریای خزر با خلیج فارس متفاوت است گفت: نمی توان برای دریای خزر و خلیج فارس یک نسخه پیچید.

چراغی گفت: به دنبال بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذار در توسعه گردشگری دریایی هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان انزلی اگر بندر را حذف کنیم، انزلی صنعت دیگری را ندارد گفت: چقدر بابت داشتن این نعمت شکرگزاریم؟

چراغی با بیان اینکه به نوعی انزلیچی محسوب می شود و به این شهر و تیم محبوبش علاقه دارد, گفت: آیا اینقدر که به تیم ملوان علاقه مند هستیم به بنادر علاقه مند و حساس هستیم؟!

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی دغدغه ی مهم رهبر معظم انقلاب است; متذکر شد: سازمان بنادر و دریانوری می تواند کمک زیادی را در این رابطه بکند و به همین منظوز نیز ستادی را با حضور زبده ترین افراد سازمان ایجاد کردیم.

چراغی گفت: سازمان بنادر علاوه رسالت اقتصادی و تجاری، رسالت اجتماعی نیز داریم و باید در این راستا باید نمادهایی را در شهر نصب نماییم که از جمله آن می توان به پل غازیان اشاره نمود.

وی گفت: تنها بندری هستیم که یک شهید بزرگوار در آن مدفون شده است و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.

tel final1

Share