رییس سازمان حج و زیارت

آمار انصراف‌دهندگان حج و عمره اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«با وجود کارشکنی عربستان و سنگ‌اندازی در مسیر اعزام زائران ایرانی به حج تمتع، جمعیت انصراف‌دهنگان از حج همچنان صفر بوده و شمار انصراف‌دهندگان عمره نیز تغییری نکرده است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،«با وجود کارشکنی عربستان و سنگ‌اندازی در مسیر اعزام زائران ایرانی به حج تمتع، جمعیت انصراف‌دهنگان از حج همچنان صفر بوده و شمار انصراف‌دهندگان عمره نیز تغییری نکرده است.»

۱۵-۴-۸-۱۷۰۴۷ohadiسعید اوحدی که اواخر سال گذشته آمار انصراف‌دهندگان از سفر عمره را در پی تعلیق آن، ۱۸ هزار نفر اعلام کرده بود، به ایسنا گفت: تا کنون هیچ زائری از نوبت تشرف به حج واجب صرف‌نظر نکرده، چرا که حج، امری واجب است و برای آن حکم شرعی وجود دارد. علاوه‌بر این، جمعیت انصراف‌دهندگان عمره نیز تغییر نکرده است.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر منتظر تشرف حج واجب و حدود شش و نیم میلیون نفر دیگر  در نوبت عمره هستند که به خاطر کارشکنی دولت عربستان سعودی در اجرای حکم دو مامور فاسد فرودگاه جده و به دنبال آن سنگ‌اندازی در مسیر قرارداد حج ایران، امسال از انجام این اعمال باز ماندند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که برای انصراف از حج و عمره مانعی وجود ندارد، به ایسنا گفت: البته برای آن دسته از زائرانی که متقاضی سفر عمره هستند و در شرایط حاضر  امکان اعزام آن‌ها به عربستان وجود ندارد، تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است. بر همین اساس مذاکرات اولیه‌ای برای تخصیص تسهیلات سفر عتبات با دو بانک عامل صورت گرفته که دستورالعمل آن به‌زودی اعلام می‌شود.

به گفته‌ی او، این تسهیلات ویژه به صورت وام یکی میلیون تومانی است که برای دریافت آن به ضامن نیازی نیست، ‌ چون فیش عمره نقش ضمانت بانکی را ایفا می‌کند.

 اوحدی گفت: دوره بازپرداخت و سود این تهسیلات هنوز مشخص نشده و در مذاکرات نهایی با دو بانک عامل تعیین و اعلام خواهد شد.

tel final1

Share