با حضور استاندار گیلان؛

آزمایشگاه هیدرولیک دانشگاه گیلان افتتاح شد+ پروژه های در دست اجرا و تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در آستانه هفته دولت آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی – هیدرولیکی دانشگاه گیلان صبح امروز با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  با احداث این آزمایشگاه به مساحت ۷۹۰ متر مربع با هزینه ای حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، زمینه انجام تحقیقات نوین در حوزه مسائل مربوط به پروژه های آبی در جهت ارتقاء عملکرد و کاهش هزینه احداث و بهره برداری فراهم خواهد شد.اصلی

عملیات اجرایی این آزمایشگاه به منظور ایجاد زیرساخت پژوهش در مسائل مدل سازی حرکت آب، سازه های هیدرولیکی، مهندسی رودخانه و احیاء شرایط زیست محیطی رودخانه ها و محیط های آبی احداث شده است. از مهمترین پروژه های تحقیقاتی در دست اجرا در این آزمایشگاه می توان به طراحی سازه تنظیم و اندازه گیری جریان آب در کانال های آبیاری، ارائه سازه های نوین برای خود پالایی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و بررسی عملکرد سدهای لاستیکی در شرایط بهره برداری نام برد.

گفتنی است، نجفی همچنین بازدیدی از آزمایشگاه­ های ترمودینامیک، انتقال حرارت، مقاومت مصالح، دینامیک و ارتعاشات، هیدرولیک و آزمایشگاه مکانیک سیالات دانشکده فنی و دانشکده معماری و هنر،دانشکده علوم کشاورزی و موزه تاریخ طبیعی و دانشکده در حال ساخت مکانیک به عمل آورد و از مساعدت ویژه استانداری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه خبر داد.

در ادامه نشست استاندار و مدیران کل استان با مسوولان دانشگاه گیلان برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود پنج هزار دانشجو در کارشناسی ارشد و بیش از یک هزار دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.

دانشگاه گیلان دارای ۵۶۱ عضو هیات علمی است، این دانشگاه ۹ دانشکده، یک پردیس دانشگاهی و دو پژوهشکده دارد.

tel final1

Share