در حاشیه پروژه جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در محدوده تالاب عینک رشت

شیرزاد: نبودن آب منطقه‌ای گیلان در کنار مردم جای سوال دارد/رسولی: برای مبارزه با سنبل آبی نیاز به جنگ ۱۵ساله داریم/صابر: دستگا‌ه‌های دولتی عزم مردم را الگوی خود قرار دهند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرزاد با اشاره به رشد سریع سنبل آبی در سه ماه تابستان اظهار کرد: امروز به کمک سازمان های مردم نهاد, شهرداری منطقه ۴ و محیط زیست برای پاکسازی از شیطان سبز پرداخته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در حاشیه پروژه جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در محدوده تالاب عینک رشت که با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری برگزار شد با بیان اینکه سنبل آبی گیاهی است که خطر زیست محیطی دارد گفت: این گیاه داری افت بسیار زیادی است و باید در دفع آن نظارت بسیاری داشته باشیم چون حتی یک ساقه از آن باقی بماند دویاره رشد خواهد کرد.۴۲۱۲۱۳۷۴۴_۶۶۰۴۲-۷۲۰x410

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, شیرزاد با اشاره به رشد سریع سنبل آبی در سه ماه تابستان اظهار کرد: امروز به کمک سازمان های مردم نهاد, شهرداری منطقه ۴ و محیط زیست برای پاکسازی از شیطان سبز پرداخته شده است.

وی از عدم حضور آب منطقه ای گیلان در ابن پروژه مردمی گلایه کرد و گفت: طرح حمایت از تالاب عینک بخش اعظم آن به آب منطقه ای بر می‌گیرد که امروز نبودن این سازمان دولتی در کنار مردم جایی بسی سوال است.

عضو شورای شهر رشت افزود: انتظار بیشتری از این سازمان داشتیم چرا که آب منطقه ای دارای تجهیزات پیشرفته مکانیکی است.

دستگا‌ه‌های دولتی عزم مردم را الگوی خود قرار دهند

در این مراسم عباس صابر دیگر عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه برای نابودی این گیاه در همه جای دنیا نیاز به همت مردمی است گفت: از این که مردم در چنین کارهایی شرکت می‌کنند سپاسگزار هستم و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی از دستگاههای دولتی خواست تا عزم مردم را الگوی خود قرار دهند تا با یاری آنان بتوانند تالاب عینک را که اسیر گیاه نابود کننده سنبل آبی شده است را نجات دهند.

برای مبارزه با سنبل آبی نیاز به جنگ ۱۵ساله داریم

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در باره جمع آوری پدیده سنبل آبی در تالاب عینک گفت: برای مبارزه با این آفت محیط زیستی نیاز به جنگ ۱۵ساله داریم.

وی افزود: تا کنون سه هکتار از این تالاب پاکسازی شده است و هشت هکتار از آن باقی مانده است.

رسولی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در مقابله با این بحران طبیعی دارند و سنیل آبی نیز یک پدیده زیست محیطی است که کشورهایی اروپایی و افریقایی را درگیر کرده و مبارزه با ان نیاز به همت عمومی دارد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: برای رسبدن به این هدف باید تمامی مسولان استانی و شهری همگام و همراه شویم تا بتوانیم این پدیده شوم را که سبب نابودی آب و افزایش خشکسالی می‌شود را از بین ببریم.

tel final1

Share