جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در رشت برگزار شد

۶۵۰ زندانی غیر عمد در زندان‌های گیلان هستند/کمک ۵۰ میلیون تومانی نوبخت به گلریزان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان گفت:۶۵۰ نفر در زندان‌های گیلان مشمول ستاد دیه هستند که ۴۴۹ نفر آنها محکومیت مالی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان گفت:۶۵۰ نفر در زندان‌های گیلان مشمول ستاد دیه هستند که ۴۴۹ نفر آنها محکومیت مالی دارند.

۱۷۵۴۴۲۱سید حمید حسینی در مراسم جشن گلریزان زندانیان در سالن همایش بیمارستان قائم (عج) این شهر ایام ماه رمضان را افضل بر تمام ماه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه در کنار نیایش و دعا در ماه رمضان کمک به نیازمندان جلوه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: برگزاری جشن گلریزان مصداق با شکوه جلوه ویژه ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل امور زندان‌های گیلان این نهاد را مجری بخشی از مجازات‌های قضات عنوان کرد و افزود: سازمان زندان‌ها چرخه دادگستری را با ایجاد امنیت در جامعه و اصلاح و تربیت تکمیل می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه در جرایم عمد عناصر عمدی است، افزود: قانونگذار مجرم عمد را مجازات می‌کند.

وی ادامه داد: در جرایم غیر عمد عنصر خطا و اشتباه وجود دارد یعنی قصد ارتکاب جرم در آن وجود ندارد و محکومان دیه، بدهکاران مالی و نفقه را شامل می‌شود که به زندان معرفی شدند.

مدیرکل امور زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه جای محکومان دیه و مالی در زندان نیست، تصریح کرد: اکنون در کشور ۹ هزار و ۹۷۶ نفر محکومان جرایم غیر عمد در زندان‌ها هستند و سهم گیلان ۶۵۰ نفر است

حسینی، تعداد زندانی‌های غیر عمد محکوم مالی در گیلان را ۴۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ نفر محکوم مهریه و ۹۱ نفر محکوم تصادفات محسوب می‌شوند و از این تعداد ۲۱۲ نفر در زندان مرکزی رشت هستند.

این مسؤول، استان‌های فارس و تهران را دارای بیشترین محکومان دیه عنوان کرد و متذکر شد: سیستان و بلوچستان کمترین زندانی را در کشور دارد.

مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان، آزادی زندانیان را بازگشت غیر قابل توصیف خواند و خاطرنشان کرد: کمک به زندانیان غیر عمد اقدامی ارزشمند است.

کمک ۵۰ میلیون تومانی نوبخت به جشن گلریزان رشت

حمید کامران‌زاده در مراسم جشن گلریزان رشت در سالن همایش بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهر عملکرد ستاد دیه گیلان از گلریزان سال گذشته تاکنون را برشمرد.

وی با بیان اینکه از ماه رمضان سال گذشته تاکنون ۶۲۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلانی از زندان آزاد شدند، افزود: آزادی این زندانیان توسط کمک‌های مردمی و دولت صورت گرفت.

مدیر عامل ستاد دیه گیلان محکومیت زندانیان مذکور را حدود ۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: شاکیان ۱۴ میلیارد تومان را گذشت کردند و رضایت دادند.

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته ۲۲۰ نفر در رشت و دیگر شهرستان‌های استان آزاد شدند، تصریح کرد: مردم برای آزادی این تعداد زندانی ۴۲۰ میلیون تومان پول دادند.

کامران‌زاده تعداد زندانیان آزاد شده در هفت سال اخیر را ۶ هزار و ۹۷۸ نفر در گیلان ذکر کرد و گفت: گیلان در بحث آزادی زندانیان غیرعمد دومین استان کشور است.

وی به کمک‌های امشب در جشن گلریزان رشت اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله زین‌العابدین قربانی برای آزادی زندانیان غیرعمد یک‌میلیون تومان به جشن گلریزان رشت کمک کرد.

این مسؤول تصریح کرد: محمدعلی نجفی مبلغ ۳۰ میلیون و محمدباقر نوبخت ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد در جشن امشب کمک کردند.

به گفته وی، رئیس کل دادگستری گیلان یک‌میلیون تومان، کریم‌زاده حق رئیس بیمارستان قائم(عج) ۱۰ میلیون تومان، هادی تیزهوش‌تابان رئیس اتاق بازرگانی این استان ۱۰ میلیون تومان و… برای آزادی زندانیان غیرعمد در جشن گلریزان رشت کمک کردند.

کامران‌زاده متذکر شد: تمام پول‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان از فردا برای آزادی زندانیان دیه و مالی هزینه می‌شود.

tel final1

Share