مدیر کل بهزیستی استان گیلان:

۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض به خانواده های چند معلول/تا پایان سال هیچ خانواده چند معلول در گیلان بدون مسکن باقی نمی ماند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض به خانواده های دارای چند معلول پرداخت می شود گفت: از مهترین نقد هایی که به بهزیستی وارد است عدم شناخت فعالیت های این سازمان نزد مردم است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز نشست خبری محمدرضا پارسی، مدیر کل بهزیستی استان گیلان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

parsi_2016-06-29_23-01-44به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض به خانواده های دارای چند معلول پرداخت می شود گفت: از مهترین نقد هایی که به بهزیستی وارد است عدم شناخت فعالیت های این سازمان نزد مردم است.

پارسی اظهار داشت: هفته بهزیستی فرصت بسیار مناسبی برای شناساندن خدمات بهزیستی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در دو محور معلولین و آسیب دیدگی های اجتماعی فعالیت می کند تصریح کرد: در ایران ۴۳ هزار معلول زیر نظر بهزستی هستند که بالغ بر ۲۰۰ هزار خانوار می باشند و از این تعداد استان گیلان ۸۰ هزار نفر معلول را تحت پوشش بهزیستی قرار داده است.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان افزود: در بحث آسیب های اجتماعی کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست اورژانس اجتماعی فعالیت می کند که هم اکنون در شهرهای رشت، انزلی، تالش و فومن این مراکز فعال هستند و امسال در رودبار نیز این مرکز آغاز به کار کرده است و در نظر داریم در شهرستانهای آستارا و رودسر نیز اورژانس اجتماعی راه اندازی کنیم.

وی همچنین از پرداخت وام به خانواده ها دارای چند معلول خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۶۰ واحد مسکن مددجویان و معلولان در حال احداث است و درهفته بهزیستی نیز ۹۰ واحد به بهره‌ برداری می‌رسد.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه طرح نهضت مسکن برای بهزیستی می باشد گفت: در این طرح سازمان بهزیستی کمک بلاعوضی پرداخت می نماید که برای خانواده های شهری در مسکن شهری ۴ میلیون تومان و در روستایی ۸ میلیون تومان پرداخت می گردد.

پارسی افزود: در مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه نیز تعلق می گیرد اما دولت با مشارکت بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین برای خانواده هایی که چند نفر معلول دارند علاوه بر کمک هشت میلیون تومانی ۱۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، ۲ میلیون بنیاد مسکن و ۵ میلیون انجمن خیرین پرداخت می کند که در مجموع ۲۵ میلیون تومان برای تهیه مسکن به خانواده های چند معلوله پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه در گیلان یکصد و چهار خانوار دارای چند معلول هستند گفت: از این تعداد ۶۴ مورد سهمیه برای دریافت این وام شناخته شده اند.

وی در پایان گفت: این نوید و این قول را خواهیم داد تا پایان سال هیچ خانواده چند معلوله در گیلان بدون مسکن نباشند.

tel final1

Share