مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه گیلان:

یادبود شهید بیگلو و شهدای آموزش نظامی گیلان در رشت برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت:یادواره سردار شهید بیگلو و شهدای آموزش نظامی استان گیلان در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از تسنیم ،مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت:یادواره سردار شهید بیگلو و شهدای آموزش نظامی استان گیلان در مهدیه رشت برگزار می‌شود.
۱۳۹۳۰۴۲۴۱۸۳۵۲۰۸۲۹۳۲۱۵۰۸۴سرهنگ پاسدار علی پاسخی اظهار داشت: یادواره سردار شهید محمد(میثم) بیگلو و شهدای آموزش نظامی استان گیلان پنج شنبه ۲۴ تیرماه در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

وی گفت: این یادواره‌ با عنوان «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» با سخنرانی سردار غیب‌پرور جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و مداحی حاج مهدی سلحشور در رشت برگزار می‌شود.

 سردار محمد(میثم) بیگلو، سوم اسفند سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای متدین در رشت به دنیا آمد. وی سهم بزرگی در به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشت و خدمات فراوانی ارائه کرد.

شهید بیگلو که از سیما و اخلاق نیکو و پسندیده‌ای برخوردار بود پس از تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به عضویت بسیج در آمد و پس از مدتی کوتاه به همراه چند نفر از دوستانش برای فراگیری فنون نظامی به تهران رفت و تحت نظر یکی از بهترین مربیان که سال‌ها تجربیات نظامی در لبنان و فلسطین داشت فنون نظامی را فرا گرفت.

وی با وجود اینکه مسئولیت خطیر آموزش نیروهای رزمنده را به‌عهده داشت و ۲۶ هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج را تعلیم آموزش نظامی داد اما خودش بی‌قرار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

بیگلو مشتاقانه به سوی پاوه هجرت کرد و در بهار ۵۸ در کنار شهید دکتر چمران تجربیات تازه‌ای در جنگ کوهستانی آموخت و در عملیات بیت‌المقدس حضور فعال داشت. این سردار رشید اسلام روز ۲۴ تیرماه سال ۶۱ در جبهه شلمچه به شهادت رسید.

tel final1

Share