استاندار گیلان در جمع مدیران اداره کل امور مالیاتی اظهار کرد:

کمک به واحدهای تولیدی رسالت سازمان امور مالیاتی است/فاصله زیادی تا رسیدن به دولت الکترونیک داریم/طرح جامع مالیاتی باید به جد دنبال و اجرایی گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در جمع مدیران اداره کل امور مالیاتی با اشاره به فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در استان براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: کمک به واحدهای تولیدی رسالت سازمان امور مالیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در این نشست که به مناسبت هفته مالیات و با حضور مدیران اداره کل امور مالیاتی استان در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: انشاءالله به برکت و رحمت ماه مبارک رمضان، در طول سال به مصونیت جسمی، ذهنی و روحی دست یابیم.

۳استاندار گیلان ایجاد امید در مردم، ثبات اقتصادی و بازار و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را رویکرد مهم دولت و علی‌الخصوص شخص رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: این ۳ رویکرد مهم در پیش از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان شعار انتخاباتی دکتر روحانی و بعد از انتخابات نیز به عنوان عملکرد دولت تعیین شد.

وی با یادآوری شرایط سخت کشور در دولت گذشته اظهار داشت: امید مردم از جمله شاخص‌هایی بود که در آن ایام شدیداً به آن ضربه وارد شد.

وی به عدم تثبیت بازار، مشکلات ناشی از تحریم و فضای نامناسب کسب و کار در طول آن سال‌ها اشاره کرد و افزود: در کمتر از یکسال در آن دوران ارزش پول کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد کاهش یافت و بیشترین آسیب به واحدهای تولیدی، اقتصادی و درآمدی کشور صورت پذیرفت.

نجفی تشکیل ستادهایی همچون تسهیل و رفع موانع تولید را نتیجه مشکلات حادث شده در آن دوران دانست و افزود: بازگرداندن امید به مردم با تدبیر و رویکرد اعتدالی از جمله اقدامات دولت یازدهم است.

استاندار گیلان سرمایه اجتماعی را بزرگترین اصل در اداره جامعه دانست و گفت: دولت تدبیر و امید با پرهیز از تندروی در تصمیم گیری ها، این سرمایه اجتماعی را بدست آورده است لذا دستگاه های اجرایی که در ارتباط با مردم هستند موظفند با جلب اعتماد عمومی این سرمایه را حفظ کنند.

وی رعایت اخلاق انسانی و اسلامی در برخورد با ارجاب رجوع و حفظ سلامت مالی را از جمله مولفه های جلب اعتماد عمومی دانست و گفت: فاصله زیادی تا رسیدن به دولت الکترونیک که مراجعه مردم به دستگاه ها را کم می کند داریم. با تحقق دولت الکترونیک که همان کاهش عاملیت انسان و اداره سیستمی است، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی  با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در اداره کل  امور مالیاتی دارای اثرات مطلوب است،خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و پذیرش حرف ها و اندیشه های آنان بسیاری از مشکلات را حل می کند.

نجفی با بیان اینکه در سال ۹۴ تغییرات نرخ ارز کمتر از ۵ درصد بود افزود: به جهت شکل گیری در دوام صادرات باید حداقل تورم در ارتباط با افزایش ارز داشته باشیم، در غیر اینصورت صادر کننده متحمل ضرر خواهد شد.

وی تأکید کرد: ثبات بازار را در عرصه تولید، مصرف و عرضه مناسب ارز در واحدهای تولیدی دنبال می‌کنیم.

نجفی با اشاره به اهمیت مالیات در تحقق درآمدهای استانی افزود: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمدهای استان از این طریح محقق شود و این حاکی از اثربخشی شما در تحقق درآمدهای استان است.

وی با بیان اینکه تا درآمدی ایجاد نگردد هزینه‌ای شکل نخواهد گرفت افزود: بیش از آن چیزی را که در استان ایجاد درآمد می‌شود، دولت جهت هزینه در استان کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز رضایت از عملکرد مثبت اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه سفارش دولت و بنده بر اصل مهم پاکدستی و سلامت مالی کارکنان است افزود: شماها در این بخش در صف اول هستید و اگر در این زمینه اتفاقی حتی درحد کاردان و کارشناس رخ دهد، جامعه مالیاتی استان و کشور خدشه‌دار خواهد شد.

وی بر ضرورت تلاش بر شفاف سازی اقدامات تأکید کرد و افزود: طرح جامع مالیاتی باید به جد دنبال و اجرایی گردد.

نجفی با تأکید بر اینکه باید درآمد در کنار سلامت و برخورد مناسب با مالیات دهندگان صورت پذیرد افزود: رسالت شما کمک به تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در استان براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی  اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی موضوع رفع موانع تولید برای کل واحدهای راکد و نیمه فعال استان را مد نظر قرار دهد.

وی با اشاره به موفقیت استان در رفع موانع اشتغال اظهار داشت: کاهش ۴.۱ درصدی نرخ بیکاری از ۱۵.۱ سال ۹۲ به ۱۱ درصد در سال ۹۴ نشان از اهتمام استان در کاهش مشکلات بیکاری است.

نجفی بهبود جایگاه گیلان از دومین استان بیکار به بیستمین استان بیکار کشور را از جمله افتخارات استان برشمرد و افزود: البته این به معنای حل کامل مشکلات بیکاری استان نیست.

در ابتدای این دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان نیز به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این اداره کل پرداخت  و گفت: استان گیلان در سال ۹۴، ۷۲۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است.

حقیقی ادامه داد: این مقدار ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته است.

وی به درآمد مالیاتی در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت۱۶۷ میلیارد تومان در آمد مالیاتی در گیلان گزارش شده است که ۲۹درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان تصریح کرد:‌ درآمد مالیاتی برای رفع موانع و مشکلات مالی دولت مورد استفاده خواهد گرفت.

tel final1

Share