فرمانده انتظامي شهرستان تالش

کشف ۳۸ قلم شیء عتیقه سه هزار ساله در تالش+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی شهرستان تالش از کشف تعداد ۳۸ قلم شیء عتیقه سه هزار ساله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ عباس اسماعیلی در تشریح این خبر گفت:در پی گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط عده ای در یکی از ییلاقات شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه خطبه سرا این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ اسماعیلی افزود: مأموران پاسگاه خطبه سرا تالش با استفاده از شگردهای پلیسی پس از شناسایی محل حفاری در یک عملیات ضربتی اعضای باند چهارنفره قاچاقچیان آثار باستانی را حین حفاری دستگیر کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از محل حفاری و خودروی اعضای باند،۳۸قلم اشیاء عتیقه شامل هشت قطعه سکه قدیمی،چهارعددقاشق ازجنس نقره و یک عدد قاشق از جنس برنج، دو رشته گوشواره، یک عدد گیره سرفلزی،پنج حلقه دستبند، ۱۲حلقه انگشتر،۱۲قطعه سنگ و یک قطعه پلاک کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء کشف شده ۱۰۰ میلیون ریال برآورد گردیده خاطرنشان کرد:کارشناسان اداره میراث فرهنگی،اشیاء کشف شده را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش در پایان با اشاره به اینکه از متهمان مقداری موادمخدر از نوع شیره و تریاک،۴۴۰عدد مواد محترقه و یک خودرو سمند کشف گردیداظهار داشت:متهمان به همراه اشیاء مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

۱ (۳) SAM_5538 SAM_5539 SAM_5540

tel final1

Share