نماینده فومن وشفت

کسی که حقوق ۲۰۰میلیون تومانی دریافت می‌کند حق تک تک اعضای جامعه را می‌خورد/ کسی که فکر توسعه نداشته باشد نمی‌تواند شهر و روستا را توسعه دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افتخاری با بیان اینکه برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ باید روش و برنامه‌های خود را تغییر دهیم، گفت: دهیار باید پیشینه مردم روستای خود باشد و ما مقید به توسعه هستیم و منطقه فومن باید تغییر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: دهیاران در حوزه مدیریت روستاها سهیم هستند و برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ باید از همه لحاظ اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، تولیدات داخلی و… به اقدام و عمل دست یابیم.eftekhario_2016-06-10_21-12-38

وی با اشاره به وضعیت فقر در روستاها و شهرها، افزود: کسی که حقوق ۲۰۰میلیون تومانی دریافت می‌کند حق تک تک اعضای جامعه را می‌خورد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ باید روش و برنامه‌های خود را تغییر دهیم، گفت: دهیار باید پیشینه مردم روستای خود باشد و ما مقید به توسعه هستیم و منطقه فومن باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه کسی که فکر توسعه نداشته باشد نمی‌تواند شهر و روستا را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: دهیاران باید با مشکلات و موانع روستا آشنا باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار است در آینده از بومی‌ها استفاده شود باید در روستاها دهیاران تحصیلکرده و خوبی را انتخاب کنیم که به راحتی بتوانیم از آن دهیار برای مدیریت آینده ادارات استفاده شود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه دهیار نیاز به چند گام اساسی دارد تا روستاها آباد شوند، افزود: دهیار باید  وضعیت موجود روستا را بداند و شناخت محیطی نسبت به جاده‌ها و کانال‌ها و مدارس، باغات و … داشته باشد.

وی با بیان اینکه دهیار باید تعداد جمعیت روستا را به تفکیک مذکر و مونث و پیر و جوان بداند، گفت: اطلاع از مهاجرت‌های فصلی و دائمی روستاها هم جزء وظایف دهیاران است.

نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شناخت منابع درآمدی و فعالیت‌های اقتصادی روستاها  از دیگر اطلاعات مورد نظر یک روستا است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه دهیار باید مسائل، مشکلات و نیازهای روستا را بداند، خاطرنشان کرد: همه دهیاران یک ماه فرصت دارند تا نیازها و مشکلات روستاها را به دفتر نماینده فومن وشفت تحویل دهند.

وی با بیان اینکه دهیاران با کمیته‌های متشکل از مردم و جوانان تحصیلکرده در راستای مشکلات روستا گام بردارند، اظهار کرد: پتانسیل روستاها شناسایی و در راستای کسب درآمد مردم برنامه‌ریزی شود.

tel final1

Share