استاندار گیلان در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

کانون پرورش فکری کودکان در جهت آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی گیلان تلاش کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون در جهت آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی گیلان تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به  تحولات مثبت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: حضور جدی کانون در بخشهای مختلف پررنگ شده و تحرک خوبی پیدا کرده است و باید تلاش کنید این نهاد تاثیرگذار در تربیت نسل آینده را به جایگاه واقعی اش برسانید.

index5وی بر ضرورت تقویت اثر بخشی کانون در بخش‌های مختلف تأکید و خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت بیشتر شود چون آثار مثبت این حمایتها تاثیر مستقیم بر فرزندان ما دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باتوجه به جاذبه‌های محلی که در گیلان وجود دارد، اشتیاق کودکان و نوجوانان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها بیشتر شده است و کانون در جهت آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی گیلان تلاش کند.

نجفی خاطرنشان کرد: یکی از جنبه های این فرهنگ آموزش زبان مادری با توقیت جاذبه های آن برای نسل جوان است.

وی فرزندان گیلان را بسیار هوشمند توصیف کرد و افزود: فکر، اندیشه و نبوغ بالای کودکان و نوجوانان گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به آمورش فناوریهای جدید در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: حضور گیلان در بخش فناوری‌های نانو در آینده گسترده‌تر خواهد شد در این میان دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری باید در آموزش این قشر به کانون کمک کنند.

وی بر لزوم توسعه‌ی مراکز سیار کانون در سطح استان و مناطق دور دست تأکید و تصریح کرد: باتوجه به محدودیت موجود در بخش سخت افزاری، بهره‌گیری از مراکز سیار کانون فرصت بسیار خوبی برای توسعه‌ی خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان است.

نجفی خاطرنشان کرد: کانون هرچه می تواند فعالیتهایش را در بخش ها و شهرهای کوچک و مراکز دهستان ها که دارای امکانات کمتری برای نوجوانان و کودکان است گسترش دهند و فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف هستند کمال همکاری را با کانون داشته باشند و این مسئله را در اولین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی طرح خواهم کرد.

در این دیدار مدر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه ۳۱ مرکز ثابت و یک مرکز سیار روستایی در سطح استان در حال فعالیت هستند گفت: باتوجه به دستور استاندار گیلان مبنی بر فعال کردن ۱۶ مرکز سیار روستایی در سطح استان، تحول اساسی در گیلان اتفاق خواهد افتاد.

علی پورحسن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در تمامی آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی استان را یکی از ویژگی‌های بارز کانون عنوان کرد و افزود : بخش‌های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری از عرصه‌های اصلی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در قالب‌های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: در همین قالب بیش از هزار کارگاه  برای آموزش ۷۰ هزار کودک و نوجوان در اوقات فراغت تابستان پیش‌بینی شده است.

وی به افتتاح ۴ فروشگاه محصولات تولیدی کانون و یک مرکز فراگیر ویژه ناتوانان جسمی و حرکتی در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت : طی چند ماه آینده ۲ مرکز دیگر در رودسر و تالش نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

پورحسن افزود: ترویج فریضه امربه معروف به زبان کودکان ، آشنایی با سیستم‌های نانو و نیز قصه گویی با زبان گفتاری مادری (گیلکی) از نوآوری‌های شکل گرفته در کانون است.

در پایان این دیدار لوح تقدیری از سوی علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به پاس حمایت‌های استاندار گیلان از برنامه‌ها و طرح‌های کانون گیلان به وی اهدا شد.

tel final1

Share