در افتتاحیه مسابقات شطرنج جام ستارگان

کارپف: اگر همه استانها مانند گیلان پیش بروند, شطرنج پیشرفت می‌کند/مسرور: مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ظرف سه ماه آینده در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارپف با بیان اینکه همه شرکت کنندگان ار مدیرعامل منطقه آزاد تشکر کردند, اظهار کرد: اگر در ایران همه استان ها مانند استان گیلان پیش روند این کشور در شطرنج بسیار پیشرفت خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آناتونی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان در افتتاحیه مسابقات شطرنج جام ستارگان با بیان اینکه چند ماه پیش برای برگزاری مسابقات جام خزر به گیلان آمدم و خوشحالم که برای بار دوم در ایران هستم گفت: برای من باعث تعجب است که دو تورنمت بزرگ شطرنج در ایران به طور همزمان برگزار می شود.photo_2016-07-11_20-48-04

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, کارپف با اشاره به اینکه ایرانی ها خیلی منتظر بودند تا این مسابقات شروع شود و امروز صبرشان تمام شد تصریح کرد: اگر مسابقات جهانی با ستارگان برگزار نشود هیچ کشوری نمی تواند درسطح جهانی شطرنج موفق باشد.

کارپف با بیان اینکه همه شرکت کنندگان ار مدیرعامل منطقه آزاد تشکر کردند, اظهار کرد: اگر در ایران همه استان ها مانند استان گیلان پیش روند این کشور در شطرنج بسیار پیشرفت خواهد کرد.

شطرنج اندیشیدن را به جوانان می‌آموزد 

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه یک بار دیگر گیلان را میزبان یک رویداد بین المللی ورزشی می بینیم اظهار کرد: چه زیباست که با همکاری مسئولین فدراسیون شطرنج و منطقه آزاد انزلی مسابقاتی به نام جام ستارگان در استان مهمان پذیر گیلان برگزار می شود.

نجفی گفت:گیلان سرزمین نام آور در حوزه فرهنگ علم و ورزش و زادگاه اندیشمندان وسرداران بزرگی همچون میرزا کوچک خان استکه افتخار ایران و ایرانیان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت افزود: شطرنج در جهت توسعه رشد اندیشه انسانی با معرفی الگوهای انسانیت و اخلاقمداری نقش ایفا می کند و می تواند اندیشیدن را به جوانان بیاموزد و در عرصه های مختلف مهارتهای مختلف زندگی و مدیریتی اثر بگذارد

نجفی اظهار داشت: این دوره از مسابقات ویژگی منحصر به فردی دارد. پس از برگزاری موفقیت آمیز جام شطرنج خزر در چند ماه گذشته اینجا میزبان اساتید بزرگ و قهرمانان ورزشی جهان و ایران است و امیدوارم مهمانان عزیز خاطرات خوبی را از استان ما به خاطر خود داشته باشند.

استاندار در پایان از حضور بزرگان شطرنج دنیا در انزلی قدردانی کرد.

برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ظرف سه ماه آینده

مدیرعامل منطقه ازاد انزلی نیز در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات شطرنج ، درسه ماه آینده نیز مسابقات جهانی فوتبال ساحلی نیز در منطقه آزاد انزلی بر گزار می شود.

رضا مسرور ورزش را موجب کاهش ناهنجاریهای اجتماعی دانست و گفت: منطقه آزاد نیز تمام تلاش خود را درجهت توسعه ورزش درمنطقه به کار خواهد بست.

گفتنی است افتتاحیه مسابقات شطرنج جام ستارگان باحضور رییس فدراسیون جهانی شطرنج، آناتولی کارپف،مدیرعامل سازمان، استاندار گیلان،رییس فدراسیون شطرنج و نمایندگان مجلس در منطقه آزاد انزلی برگزار شد. (گزارش تصویری)
tel final1

Share