معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان :

کارشناسان فنی معادن مسئولیت بزرگی در صیانت از انفال دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،اصغریان با اشاره بر لزوم غنی سازی و افزایش دوره های آموزشی و کاربردی برای مسئولان فنی معادن گفت: مسئولان و کارشناسان فنی معادن مسئولیت بزرگی در رعایت قوانین و برداشت مجاز از معادن ، حفظ محیط زیست و صیانت انفال دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، بر ضرورت غنی سازی علمی و فنی مسئولان و کارشناسان معدنی و نیز حمایت های حقوقی و بیمه ای فعالان معدنی تأکید شد.ffd6782a-6585-4008-b34f-d8ba6f5242d5
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت های معدنی همسو با رعایت قوانین و مقررات گفت: ارتقاء سطح علمی و فنی مسئولان معدنی هم راستا با حمایت های اجتماعی نظیر بیمه و سوابق کاری می تواند در رونق این بخش بیش از گذشته اثرگذار باشد.
محمدحسین اصغریان در ادامه با اشاره بر لزوم غنی سازی و افزایش دوره های آموزشی و کاربردی برای مسئولان فنی معادن گفت: مسئولان و کارشناسان فنی معادن مسئولیت بزرگی در رعایت قوانین و برداشت مجاز از معادن ، حفظ محیط زیست و صیانت انفال دارند.
وی بر لزوم توجه به سوابق بیمه ای، دریافت به موقع حقوق و امنیت شغلی مسئولان فنی معادن تأکید کرد و گفت: حمایت در این زمینه ها می تواند اثر بسیار خوبی در ایجاد انگیزه بین فعالان این بخش داشته باشد.
اصغریان خاطر نشان کرد: با تقویت و حمایت از سازمان نظام مهندسی معدن امیدواریم این سازمان بتواند بیش از گذشته در عرصه فعالیت های معدنی قوی تر و قدرتمندتر عمل کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه این دیدار هدف از سفر خود به گیلان را معرفی خدمات و توانمندی های این سازمان به مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: بررسی مشکلات بهره برداران و فعالان معدنی از دیگر اهداف این سفر به گیلان است.
نادعلی اسماعیلی با اشاره به تخصصی بودن فعالیت های سازمان نظام مهندسی معدن بر ضرورت استفاده از تفکرات و تجربیات این حوزه در راستای توسعه بخش معدن تأکید کرد و گفت: براساس اقدامات صورت گرفته روند مناسبی برای تضمین پرداخت حقوق مسئولان فنی و حفظ سوابق کاری و بیمه ای آنها در حال انجام است.
وی همچنین از همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران با ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در راستای انجام امور مربوط به صندوق بیمه، آموزش، ضوابط و معیار خبر داد و افزود: در این راستا همکاری های دوجانبه ای به منظور نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی، خودکفایی و خوداتکایی، کاهش بیکاری و برخورداری از اشتغال پایدار در توسعه بخش معدن در حال انجام است.
اسماعیلی از تلاش سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای همکاری با متولیان اکتشاف ذخایر نفت و گاز خبر داد و افزود: همکاری های دو جانبه در زمینه زمین شناسی نفت و ژئوفیزیک در آینده صورت خواهد گرفت.
لازم بذکر است رئیس سازمان نظام مهندسی ایران در جریان سفر به استان گیلان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و جمعی از مسئولان استانی نیز دیدار کرد.
گفتنی است بیش از ۳۶ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر واجد پروانه اشتغال می باشند. در استان گیلان نیز بیش از یک هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در سازمان نظام مهندسی گیلان عضو می باشند که از این تعداد ۱۲۸ نفر واجد پروانه اشتغال معدنی در رسته های استخراج، اکتشاف و نقشه برداری می باشند.

tel final1

Share