پشت‌پرده‌های برکناری‌ استاندار خوزستان

استاندار سابق خوزستان گفت: قرار بود من در تیرماه بروم. آن‌ها با موضوع انتصابات پی بردند که اکنون زمان آن است که ضربه خود را بزنند. نه استعفا دادم و نه بازنشسته شدم. بلکه مقتدایی شبانه عزل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، عبدالحسن مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان که امروز دوم تیرماه با حضور قائم مقام وزیر کشور برگزار شد، عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر کس مسئولیتی را برعهده بگیرد، باید مشکلی را حل کند. قرار نیست که تنها حرف زده شود. مشکلات بسیاری از جمله ریزگردها و بیکاری در استان وجود دارد.۱۳۴۶۷۷

وی گفت: با شعار و دعوا، هیچ‌وقت مشکلی حل نمی‌شود. باید همیشه در کنار هم باشیم و برگذشته صلوات بفرستیم و دست در دست هم استان را بسازیم.

استاندار پیشین خوزستان گفت: اگر قرار است کسی را بزنند، زمانی آن را می‌زنند که فکرش را نکند و این مثل مقتدایی است. البته این به شوخی است و به آقای شریعتی گفتم همانند یک برادر در کنار شما خواهم بود.

مقتدایی با اشاره به اتفاقات آخرین روز کاری خود در استانداری عنوان کرد: امام خمینی(ره) در زمان انقلاب به شاه ۱۰ روز فرصت داد که از کشور خارج شود اما به من تنها ۱۰ دقیقه فرصت داده شد. ساعت ۷:۱۰ دقیقه موضوع تغییر استاندار را به من گفتند و ساعت ۷:۲۰ جهت عرض خدمت رفتم.

وی با اشاره به ۴۰ روز پس از پایان کار در استانداری گفت: در این ۴۰ روز مردم لطف بسیاری به من داشتند.

استاندار سابق خوزستان در خصوص پرونده خودروهای اروندی تصریح کرد: تاکنون ۶ بار به دادگاه رفتم و در این خصوص به پنج نهاد پاسخ و دفاعیات خود را ارائه دادم. در دادگاه تخلفات کارکنان دولت قاضی حکم برائت و عدم تعقیب را صادر کرده بود اما مجدداً از من خواسته شد که در دادگاه حاضر شوم که با حضور مجدد، پرونده مختومه اعلام و حکم عدم تعقیب مجدداً صادر شد.

مقتدایی ادامه داد: تمام نهادهای بازرسی و دادگستری حق دخالت در پرونده خودروهای اروندی را ندارد و این مصوبه کاملاً قانونی است. همچنین هیچ‌کس خارج از منطقه آزاد، چه آقای ترکان و همکارانشان نمی‌توانند برای منطقه آزاد اروند نسخه بپیچند و شرایط هیچ منطقه آزادی همانند منطقه آزاد اروند نیست.

وی در خصوص شکایت وزیر صنعت در خصوص طرح مبادلات مرزی عنوان کرد: در این پرونده نیز اعلام شد که حق با استاندار است و ما از ۲ سال گذشته نیز به دنبال اقتصاد مقاومتی بودیم و طرح مبادلات مرزی نیز در همین راستا است.

استاندار سابق خوزستان با بیان این‌که هنوز برای بازنشستگی من زمان باقی مانده است، گفت: زمان بازنشستگی من در آذرماه است و طرح این موضوع که با استعفای بنده موافقت شده، منتفی است. البته من نامه‌ای از مدت‌ها قبل به وزیر کشور داده بودم. تا با استعفای من در زمان مشخص موافقت شود؛ البته ظاهراً نامه را به وزیر کشور دادند اما وزیری دیگر آن را عملی کرد.

مقتدایی ادامه داد: تنها کسی که از من حمایت کرد، آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بود. شخص آقای روحانی و یکی از وزرا اراده کردند که من نباشم. من اختلاف استراتژیک با رئیس جمهور دارم. البته این مانع نمی‌شود که عنوان کنم که بهترین خدمات را این دولت ارائه داده است و این را علی‌رغم گله‌مندی خود به برخی رفتارهای دولت می‌گویم.

وی عنوان کرد: باید در هیأت دولت مجسمه مقتدایی را از طلا درست کنند و قرار دهند و این دفاع از مقتدایی نیست و دفاع از کارشناسان و طرح‌هایی است که با برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و به موفقیت انجام می‌شود.

استاندار سابق خوزستان با انتقاد از آنچه که پدرخوانده‌های استان نامید، گفت: به مدت یکسال و نیم آقایان به عنوان پدرخوانده در گوش رئیس‌جمهور خواندند که من نباشم. این افراد اژدهای اقتصادی هستند که مانع توسعه استان می‌شوند. زمانی که من به استانداری آمدم پا روی گردن آن‌ها گذاشتم. این افراد ۳۷ سال مانع توسعه استان شدند، در حالی‌که خود اژدهاهای اقتصادی هستند اما شهرهای آن‌ها در فقر و محرومیت است.

مقتدایی عنوان کرد: آقای روحانی کلیدساز خوبی است و به تعبیری حسن کلیدساز است اما برخی از قفل‌ها زنگ زده بودند و باید این قفل‌ها را برید. به این جهت به حسن قفل‌بُر، نیاز بود؛ قرار بود که من تیرماه از استانداری بروم. تمام صحبت‌هایی که امروز مطرح می‌کنم برای ثبت در تاریخ است و البته همه را در کتاب خاطرات خود خواهم نوشت.

وی اظهار کرد: معاون وزیر به من گفته بود که در جمع نمایندگان به شخصی گفته‌ام که نامرد است. به او گفتم که مطرح کردن این موضوع در شأن من و شأن آن مجلس نیست. آنقدر شهامت دارم که در حضور خود وزیر حرف‌هایم را بزنم. من تلفن وزرا را قطع می‌کنم اما به او گفتم آن شخص خصوصیات نامرد را دارد.

استاندار سابق خوزستان در خصوص انتصابات جنجالی اخیر خود نیز گفت: من تنها چهار حکم زده بودم اما همزمان با آن در استان یزد، ۱۰ حکم زده شد. قرار بود من در تیرماه بروم. آن‌ها با موضوع انتصابات پی بردند که اکنون زمان آن است که ضربه خود را بزنند. نه استعفا دادم و نه بازنشسته شدم. بلکه مقتدایی شبانه عزل شد.

وی با بیان این‌که حرف‌های زیادی دارم، دلنوشته‌ای را قرائت کرد و گفت: هر خرابی را می‌توان درست کرد الا ذات خراب.

tel final1

Share