بیانیه خانه مطبوعات گیلان در خصوص انتقاد استاندار گیلان از رسانه های گیلان:

وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه یک نقص بزرگ است/رسانه ها نباید قلم خود را در راستای ناامیدی و تضعیف خدمات دولت بکار گیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانه مطبوعات گیلان در خصوص انتقاد استاندار گیلان از عدم همکاری و تعامل دو رسانه در استان با سیاست های دولت بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،متن بیانیه خانه مطبوعات گیلان در خصوص انتقاد استاندار گیلان از عدم همکاری و تعامل دو رسانه در استان با سیاست های دولت بدین شرح است:

۱۲۳۴۵۶مقام معظم رهبری رسانه را هدایت گر جامعه و مرکز هدایت فکرى عنوان کرده و فرموده اند: رسانه ها به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار بر رفتار، اندیشه های سیاسی، عقاید مذهبی و فرهنگ عمومی مردم، باید هدایت گر جامعه در جهت خیر و صلاح باشند.

دولت وظیفه خدمت گزاری مردم را بر عهده گرفته است و تحقق امید را بر مبنای تدبیر در مسیر توسعه بکار گرفته است، رسانه ها باید با فاصله گرفتن از حواشی و بدون سیاسی بازی تمام توان خود را در جهت حمایت از دولت و برنامه های توسعه ای بکار گیرند.

پرهیز از هرگونه اخبار حاشیه ای و دوری از انتشار گزارش هایی که زمینه ساز تفرقه و اختلاف است باید مورد توجه قرار گیرد، رسانه ها باید در راستای اطلاع رسانی صحیح و توسعه استان گام بردارند و با رعایت خطوط قرمز، فضای کشور را به محیط تقابل بین اقشار یا تحریک مردم تبدیل نکنند تا شاهد تحقق اهداف دولت در فضای آرام اجتماعی باشیم.

وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه یک نقص بزرگ است،رفع فاصله‌ها و تقویت ارتباط بین دولت و رسانه ضروری است.امروز دنیا نیاز دارد که حرف و منطق جمهوری اسلامی ایران را بشنود و باید با ارتقاء و تقویت جایگاه رسانه‌های خود، حرف‌ها و منطق‌مان را در سطح منطقه و جهان در برابر دشمنان و رقبا به گوش جهانیان برسانیم.

اگر دولت بخواهد در جهت تحقق اهداف ملی و بلند انقلاب اسلامی و همچنین تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک الگو به معنای واقعی کلمه برای همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان گام بردارد، باید در این مسیر این حرکت، افکار عمومی را با خود همراه سازد و این اصحاب رسانه هستند که باید افکار عمومی را با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و همراه کنند.

آزادی مطبوعات، رسانه‌ها و قلم در ایران همواره مورد توجه بوده است اما اهالی فرهنگ و رسانه به عنوان دیده بان های صادق بوده و این آزادی باید با اخلاق اسلامی توأم باشد و به اندازه رسانه‌های حامی دولت، حضور رسانه منتقد منصف هم ضروری و مفید است، اما انتقاد منصفانه غیر از تخریب، دروغ و اتهام می‌باشد که همه اینها در شرع مقدس از گناهان کبیره شناخته شده است.

تلاش رسانه ها باید در جهت بیان واقعیت های جامعه برای گسترش رفاه و آسایش مردم باشد و قلم خود را در راستای ناامیدی و تضعیف خدمات دولت بکار نگیرند.

لذا خانه مطبوعات گیلان به نمایندگی از جامعه رسانه ای این استان ضمن نکوهش رفتارهای نامناسب برخی از رسانه ها در عدم همراهی با برنامه های دولت در توسعه گیلان اعلام می دارد با تابعیت از فرمایشات مقام عظمای ولایت و در راستای توسعه از هیچ کوششی در انعکاس اخبار درست و امیدبخش فروگذار نخواهد کرد و قطعا برای دستیابی به رفاه و آسایش عمومی آحاد مردم در اطلاع رسانی در کنار مسئولین خواهد بود.

tel final1

Share