شعبانپور با تاکید بر اجرای مدیریت یکپارچه سواحل

همه بدانند دست درازی به حقوق دولت و ملت تبعاتی دارد/با متجاوزان به سواحل در هر پست و مقامی قاطعانه برخورد می‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبانپور بر ضرورت رعایت شرع مقدس و حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و گفت: همه باید به حقوق خود قانع باشند و بدانند دست درازی به حقوق دولت و مردم تبعاتی دارد و ما با هرکس در هر مقام و سمتی که باشد به دستور اقای استاندار برخورد خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسه حقوق بیت المال که به ریاست رئیس کل دادگستری گیلان حدود یکماه پیش تشکیل شده بود اظهار کرد: در آن جلسه مدیریت یکپارچه سواحل در قالب یک پروژه مصوب زیر نظر شورای عالی معماری و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.photo_2016-06-24_16-19-38

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, شعبانپور با بیان اینکه در خصوص سواحل ایران حصوصا گیلان اجحاف صورت گرفته است, یادآور شد: سواحل استان گیلان نسبت به استان های مجاور بکر  هستند.

وی از هماهنگی با قوه قضاییه برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز خبر داد و گفت: با فرماندار ۹ شهرستان دارای ساحل جلساتی برگزار شده و برای بررسی نقشه ها تقسیم کار صورت گرفته است تا ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از پیمایش و نقشه برداری ۲۷۲ کیلومتر از ساحل توسط مرزبانی جمهوری اسلامی مستقر در استان گیلان خبر داد و گفت: کاملا مشخص است که چه کسانی به ساحل تجاوز کرده اند و به جد پیگیر هستیم تا با متجاوزان برخورد کنیم.

شعبانپور از سفر خود به انزلی به عنوان اولین شهرستان در راستای مدیریت یکپارچه سواحل خبر داد و گفت: کسانیکه به خود اجازه می‌دهد به سواحل تجاوز کنند حقوق شهروندی دیگران را زیر پا می‌گذارد.

وی افزود: آب منطقه ای, منابع طبیعی و شهرداری مکلف به برگزاری جلسات هماهنگی شده اند و حوزه شهری در اولویت رفع تجاوز به حریم دریا قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از هماهنگی کامل با دادگستری و دادستانی برای رفع تجاوز و قلع و قمع سازه های غیرمجاز در سوال خبر داد و گفت: رسانه هابرای اطلاع رسانی دقیق به ما کمک کنند.

photo_2016-06-24_16-19-21این مسئول با بیان اینکه  تجاوز به سواحل به چند صورت مختلف صورت گرفته است, یادآور شد: برخی افراد هیچگونه سند مالکیتی ندارند اما زمین را اشغال کرده اند که این دسته از سازه ها تخریب خواهند شد.

شعبانپور افزود: برای برخی افراد سند مالکیت صادر شده اما ساخت و سازها بر اساس ضوابط خاصی است و باید با کسب مجوز از شهرداری صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر لزوم رعایت حریم ۶۰ متری دریا تاکید کرد و گفت: اینگونه نیست که به بهانه ساخت هتل و ایجاد اشتغال هرکسی هر کاری دلش خواست انجام دهد, قانون حد و مرزها را مشخص کرده و هر شخصیت حقیقی یا حقوقی, دولتی یا غیر دولتی موظف است به قانون تمکین کند وگرنه با او برخورد قانونی خواهد شد.

شعبانپور بر ضرورت رعایت شرع مقدس و حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و گفت: همه باید به حقوق خود قانع باشند و بدانند دست درازی به حقوق دولت و مردم تبعاتی دارد و ما با هرکس در هر مقام و سمتی که باشد به دستور اقای استاندار برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: آقای استاندار تاکید داشتند که با متجاوز باید برخورد شود. حریم ۶۰ متری ساحل باید آزادسازی شود و فرقی نمی کند که آیا منطقه نظامی است یا خیر.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پایان بار دیگری بر لزوم تخریب سازه های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: نتیجه سفر امروز به شهرستان انزلی این بوده که ظرف سه روز آینده باید تمام سازه های غیرمجاز مشهود شناسایی و معرفی شوند تا برخورد قانونی با آنها صورت پذیرد.

امیدواریم زیباترین ساحل کشور را داشته باشیم

photo_2016-06-24_16-19-06فرماندار انزلی نیر بر لزوم دیواره گذاری تاکید کرد و گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد مشکل ساز خواهد شد زیراکه استان مازنداران هم اکنون ۸۵ درصد سواحل خود را از دست داده است.
صفرنژاد به تشکیل ستاد ساماندهی سواحل در انزلی اشاره کرد و گفت: در خصوص سازه های سبک عقب نشینی صورت گرفته ولی در مبحث سازه های سنگین باید دستگاه قضایی ورود کند.

وی افزود: در برخی مناطق مردم برای حضور در ساحل باید به افرادی که هیچ گونه فعالیت مثبتی ندارند پول بدهند.

فرماندار انزلی با بیان اینکه فضای سخت و دشواری را برای افراد متخلف ایجاد کرده ایم, یادآور شد: مدیران شهرستانی باید بیشتر و بهتر فعالیت کنند ولی باید از سوی مدیران کل حمایت بیشتری صورت گیرد.

صفرنژاد با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان انزلی اظهار کرد: این جلسه با حضور مدیرانی که مدیریت سواحل در حوزه کاری آنهاست برگزار شد و امیدوارم با برنامه هایی که در دست داریم, زیباترین ساحل کشور را داشته باشیم.

گفتنی است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان صبح امروز در رأس هیأتی متشکل از برخی مدیران استانی از نوار ساحلی انزلی بازدید به عمل آورد.

tel final1

Share