در مراسم گلریزان جشن نسیم مهر شفت عنوان شد

«نسیم مهر» می‎تواند عامل پیشگیری از جرم شود/لزوم حمایت از خانواده زندانیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمانی تصریح کرد: «نسیم مهر» می تواند عامل پیشگیری از جرم شود زیرا اگر چنین حمایتی از خانواده ها نشود همین فرزندان در آینده زندانی زندانها خواهند شد.

 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن بزرگ گلریزان «نسیم مهر» ستاد دیه در تالار بزرگ راد شهرستان شفت با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت,  در این مراسم رحمانی ریاست اداره امور زندانهای فومن و شفت ضمن تقدیر از حضور مسئولان و خیران گفت: جشن گلریزان نسیم مهر در روز ۵ خرداد به حمایت از زندانیان در تقویم سالانه کشور درج شده است.rahmani16-07-02_13-09-13

 وی علت انتخاب این روز را حمایت از خانواده زندانیان خواند و گفت: چنین مناسبتی ضرورت و اهمیت توجه جامعه به خانواده زندانیان را نشان می دهد. همسر و فرزندان زندانیان گناهی نکرده اند و ما باید از آنها حمایت کنیم تا در مسیر انحراف قرار نگیرند.

 رحمانی تصریح کرد: «نسیم مهر» می تواند عامل پیشگیری از جرم شود زیرا اگر چنین حمایتی از خانواده ها نشود همین فرزندان در آینده زندانی زندانها خواهند شد.

 وی افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد زندانیان دغدغه خانواده خود را دارند.

 رحمانی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم نقش واقعی خود را ایفا کرده و با رویکرد واقع بینانه زندانیان و خانواده آنها را حمایت کنیم.

photo_2016-07-02_13-08-47 رئیس اداره امور زندانهای فومن و شفت در پایان ۲۵ درصد زندانیان فومن و شفت را از حوزه قضایی شفت خواند و امیدوار شد تا شاهد کاهش حضور افراد در زندانها باشیم.

۱۱ زندانی جرائم غیرعمد شفتی 

شعبانی رئیس دادگستری شفت نیز در این مراسم با بیان اینکه این چهارمین جشن گلریزان بوده اظهار کرد: در شهرستان شفت ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد نظیر مهریه و نفقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این ۱۱ نفر ۶۲۳ میلیون ۱۹۶ هزار و ۵۳۱ تومان بدهی دارند گفت: چشم امید این عزیزان به دستان گرم شماست و من ضمن تقدیر از حضور خیران و رواسای ادرات از همگان می خواهم که به زندانیان غیر عمد و خانواده انها کمک کنند.

اهداف کمک به زندانیان به روایت امام جمعه

photo_2016-07-02_13-10-20 سید هاشمی امام جمعه شهرستان شفت نیز در این مراسم گفت: زمان حرف زدن نیست بلکه زمان عمل کردن است و هرکس به اندازه توان خود قدم خیر بردارد و از زندانیان حمایت کند .

 وی افزود: این افراد جرمشان تعمدی نبوده و امروز نگاهشان به دستان خیران است .

 امام جمعه شفت هدف از کمک به زندانیان را بازدارندگی, حمایت از منافع عمومی, تحقق عدالت و امنیت فردی و اجتماعی خواند
امام جمعه شهرستان شفت به بنا نهادن زندان در دوران امام علی (ع) اشاره و گفت: این امام همام زندان نافع را برای پیشگیری از ضرر و زندان دیگر را برای اجرای عدالت ایجاد کردند و در این زندانها, زندانیان را به عبادت و آموزش قرانی فرا می خواندند.

گفتنی است در پایان به دستان خیران حاضر در مراسم مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع آوری شد.

خبرنگار: زلیخا صفری


tel final1

Share