نخستین هواپیمای فلایت‌چک وارد فرودگاه رشت شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین هواپیمای فلایت چک که اخیرا توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و با هدف بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه‌های کمک‌ناوبری مستقر در فرودگاه‌های کشور خریداری شده وارد فرودگاه رشت شد. خلبان شهرام محمدی اطاقسرا در ابتدای ورود این هواپیما که صبح امروز شنبه پنجم تیرماه انجام شد،به خبرنگاران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین هواپیمای فلایت چک که اخیرا توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و با هدف بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه‌های کمک‌ناوبری مستقر در فرودگاه‌های کشور خریداری شده وارد فرودگاه رشت شد.

خلبان شهرام محمدی اطاقسرا در ابتدای ورود این هواپیما که صبح امروز شنبه پنجم تیرماه انجام شد،به خبرنگاران گفت، هواپیمای فلایت چک که امروز در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد، یک هواپیمای کینگ ایر ۳۵۰ می باشد.

IMG_7053

وی با بیان اینکه برای بررسی ایمنی دستگاه های کمک ناوبری که خلبان را در نشست، برخاست و عبور از آسمان ایران کمک می کند نیازمند هواپیمای فلایت چک می باشیم، افزود:این هواپیما قادر است به تناسب نوع دستگاه کمک ناوبری هر چهار ماه، شش  ماه و یا یکسال یکبار دستگاههای کمک ناوبری اعم از سیستم‌های VOR، DVOR ، DME و سیستم‌های راداری را در مناطق مختلف کشور را وارسی نماید.

مدیر اجرایی پروازهای فلایت چک شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیماهای فلایت چک وضعیت دستگاه ها را از نظر میزان طبیعی و نرمال بودن مورد بررسی قرار می دهند، تصریح کرد:هدف اصلی از خرید این هواپیماها تامین ایمنی پرواز است.

محمدی اطاقسرا با بیان اینکه پیش از این دستگاههای کمک ناوبری با توجه به وجود تحریم ها علیه ایران توسط کشورهای خارجی انجام می شد، اضافه کرد:خوشبختانه توانستیم با خریداری هواپیمای جدید در خدمت صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه به استقلال کافی برسیم.

IMG_7019گفتنی است راهبری هواپیمای فلایت چک خریداری شده توسط خلبانهای ایرانی انجام می شود و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور توانایی دارد علاوه بر ارائه خدمات به فرودگاههای کشور، خدمات مشابه را به کشورهای همسایه ارایه نماید.

tel final1

Share