با حضور استاندار

نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد استان گیلان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد استان صبح امروز با حضور استاندار گیلان در رشت گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،این نمایشگاه با همت کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان و با بکارگیری شیوه‌های نوین آموزش در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان در گروه‌های سنی مختلف بویژه دانش آموزان، دانشجویان و گروه‌های در معرض خطر با هدف آموزش چهره به چهره در اداره بهزیستی شهرستان رشت دایر است.

index2محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم گشایش این نمایشگاه کمیته فرهنگی و پیشگیری را از  مهمترین کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: متأسفانه گاهی بدلیل تأثیرگذاری بلندمدت اقدامات فرهنگی و اجتماعی از این مهم غفلت می شود.

وی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی تأثیر بسزایی در آموزش چهره به چهره جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان خواهد داشت.

وی خواستار بازدید و گروه‌های در معرض خط از این نمایشگاه شد و بر ضرورت حضور فعالانه گروه‌های مردم نهاد تأکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اهتمام دولت در این راستا اظهار داشت: باید با تمام توان درجهت حل مشکلات این قشر از جامعه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تهیه مستند از آسیب‌ها را اقداماتی تأثیرگذار دانست و افزود: اشاعه این گونه مستندها موجب پندگیری و شکرگزاری از عنایت و نعمات خداوند به خانواده‌های سالم و توانمند خواهد شد.

وی مواد مخدر را جزو بزرگترین و خطرناکترین آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: متأسفانه آمارهای اولیه حاکی از وجود ۵۰ هزار معتاد در گیلان است که با احتساب خانواده‌های آنان می‌توان گفت که جمع کثیری گرفتار این بلای خانمان سوز هستند.

نجفی عمده جرایم در گیلان را ناشی از اعتیاد عنوان کرد و افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه نقش موثری را در کاهش ناهنجاری ایفا می‌کند.

tel final1

Share