لاهوتی در دیدار مجمع نمایندگان گیلان با وزیر آموزش‌و‌پرورش مطرح کرد:

میزان مدارس فرسوده در گیلان بیش از اندازه است/صندوق ذخیره فرهنگیان برای احداث مجتمع رفاهی در گیلان سرمایه گذاری کند/اقدامی در راستای احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه میزان مدارس فرسوده در این استان بیش از اندازه است و نیاز به تعیین تکلیف دارد، ادامه داد: طبق قانون اجازه فروش مدارس و یا تبدیل به احسن کردن مدارس به وزارت آموزش‌و‌پرورش داده شده است از این رو وزارتخانه باید با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی برخی مدارس نسبت به تبدیل به احسن کردن مدارس اقدام کند تا مشکل کمبود اعتبار و ساخت مدارس جدید حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مجمع نمایندگان گیلان امروز (دوشنبه ۱۴ تیرماه ) با وزیر آموزش‌و پرورش در سالن جلسات این وزارتخانه دیدار کردند. در این مراسم نمایندگان استان گیلان مشکلات معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی، تعدد مدارس فرسوده، عدم سرمایه‌گذاری مناسب صندوق ذخیره فرهنگیان، کمبود مدارس در پروژه‌های مسکن مهر را با وزیر و معاونین وی در میان گذاشتند.

photo_2016-07-04_22-30-59میزان مدارس فرسوده در استان گیلان بیش از اندازه است

بنابراین گزارش، مهرداد بائوج لاهوتی در این دیدار ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم در بدنه آموزشی کشور، گفت: باتوجه به وجود مشکلات متعدد، خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش با مدیریت مناسبی اداره می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مدارس فرسوده در این استان بیش از اندازه است و نیاز به تعیین تکلیف دارد، ادامه داد: طبق قانون اجازه فروش مدارس و یا تبدیل به احسن کردن مدارس به وزارت آموزش‌و‌پرورش داده شده است از این رو وزارتخانه باید با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی برخی مدارس نسبت به تبدیل به احسن کردن مدارس اقدام کند تا مشکل کمبود اعتبار و ساخت مدارس جدید حل شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا موانع قانونی موجود بر سر راه آموزش‌وپرورش در راستای تبدیل به احسن کردن مدارس را مورد بررسی قرار دهد، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود مدارس در مسکن‌های مهر استان گیلان حس می‌شود؛ به عنوان مثال در مسکن مهر شهررشت زمین مناسبی برای احداث مدرسه درنظرگرفته شده ولی مدرسه‌ای بنا نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در استان گیلان انتظار می‌رود صندوق ذخیره فرهنگیان در این عرصه اقدام به سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع رفاهی کند.

لاهوتی ضمن بیان اینکه زمین احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان در شرق و غرب استان در نظرگرفته شده ولی تاکنون اقدامی در راستای احداث این دانشگاه نشده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ سال از عمر ساختمان آموزش‌ و پرورش گیلان می‌گذرد و نیاز به بازسازی دارد.

tel final1

Share