آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

موشک‌پرانی رسانه‌های گیلان به وحدت ملی لطمه می‌زند/گیلان نعمت خداوندی است/جلوگیری از ناهنجاری‌ها توسط تمام دستگاه‌های متولی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: موشک‌پرانی رسانه‌های گیلان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند و به ضرر انقلاب، اسلام و روح شهدای ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از فارس ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به شرایط جهانی و کشورهای همجوار ایران اظهار کرد: ایران اسلامی جزیره امن در منطقه محسوب می‌شود و برخی تلاش می‌کنند این آرامش از جامعه سلب شود.

ghorbani_4159وی به رفتار برخی از رسانه‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: موشک‌پرانی رسانه‌های استان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند و به ضرر انقلاب، اسلام و روح شهدای ما است.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ میلیون نفر گردشگر وارد گیلان شده است، تصریح کرد: گیلان نعمت خداوندی است و مردم برای نفس کشیدن با فرهنگ‌های مختلف به این استان سفر می‌کنند.

قربانی، خواستار جلوگیری از ناهنجاری‌ها توسط تمام دستگاه‌های متولی به‌ویژه نیروی انتظامی، سپاه و روحانیت در گیلان شد و بیان کرد: هرکدام از دستگاه‌های متولی باید ناظر، مراقب و حافظ حریم اسلام باشند و این امر تنها از عهده یک دستگاه خارج است.

وی بر ارتقای فرهنگ جامعه تأکید کرد و گفت: قرآنی فرهنگی را به ما ارائه کرده که شفای دردهای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه از شش هزار آیه قرآن تعداد چهار هزار آیه در مورد دستورالعمل‌های شفابخش است، خاطرنشان کرد: کتاب «قرآن آیین زندگی» در مورد زندگی انسان از بدو تولد تا ازدواج و حق‌طلبی را برای آگاهی مردم تألیف کردم زیرا اگر مردم با دستورالعمل‌های شفابخش قرآن آشنا شوند دنبال فساد نمی‌روند.

قربانی، ۱۰۰ صفحه از کتاب «قرآن آیین زندگی» را مربوط به جایگاه و شخصیت زن در اسلام در مورد حجاب و عفاف خواند و یادآور شد: مطلب مذکور به صورت جزو در اختیار مسافران و نسل جوان گذاشته شود تا با دستورهای شفابخش قرآن آشنایی پیدا کنند.

*ارتقای شاخص‌های اقتصادی در گیلان

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با ابراز رضایت از بخش‌های امنیتی، سیاسی و … در استان، گفت: امسال وضعیت خوبی در طرح‌های سالمسازی دریا داریم.

محمدعلی نجفی به ارتقای شاخص‌های گیلان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی گیلان نسبت به کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در زمینه‌های مختلف در گیلان در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: سال‌های ۹۱ و ۹۲ استان دوم بیکار کشور بودیم و این نرخ در پایان سال ۹۴ به رتبه بیستم بیکاری کاهش پیدا کرده و اکنون یازدهمین استان اشتغالزا در کشور هستیم.

استاندار گیلان، نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ را ۱۵.۶ درصد خواند و بیان کرد: نرخ متوسط کشوری ۱۱ درصد بود و گیلان ۴.۵ درصد از نرخ کشوری عقب‌ماندگی داشت.

نجفی از سیر صعودی اشتغالزایی در گیلان خبر داد و  تصریح کرد: روند مذکور به معنای برطرف شدن معضل بیکاری در استان نیست اما رشد ما در این زمینه بی‌نظیر است.

tel final1

Share