معرفی مسئول پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

طی مراسمی با حضور سرهنگ دوم پاسدار حسن حبیبی مسئول بسیج کارکنان سپاه قدس گیلان، علی رنجبر به عنوان مسئول پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

IMG_0533به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران این واحد دانشگاهی در دفتر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
در این جلسه دکتر امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت ایام لیالی قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و سایر ادیان از جایگاهی بسیار رفیع و بلند برخوردار است چرا که اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر بنا شده و انگیزه بعثت همه انبیاء تزکیه و تهذیب نفوس انسانها بوده و این مهمّ در پرتو امر به معروف و نهی از منکر حاصل می گردد.
وی با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: با توجه به نقشی که امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و فرد دارد ضرورت تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر دردانشگاه احساس شده و طرح بحث از این دو واجب بزرگ الهی بر کسی پوشیده نیست و باید باور داشت که امر به معروف باعث احیاء دین و ضامن اجرای قوانین و دستورات اسلام است .
دکتر امیرتیموری ادامه داد: برای تشویق دیگران بر امر به معروف و نهی از منکر باید اهمیّت این دو همچنین شرایط و سایر خصوصیات آنها برای دانشجویان تبیین گردد تا با آگاهی کامل به این وظیفه مهم اقدام کنند زیرا شرط موفقیت در هر کاری آگاهی و بینش کافی نسبت به آن کار است در غیر این صورت علاوه بر نرسیدن به مقصود ،از هدف دور خواهند شد.
IMG_0497رئیس ستاد امر به معروف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تأکید بر بومی سازی مصادیق در دانشگاه افزود: در دانشگاه مخاطبین در دو دسته پرسنل شامل کارکنان و استادان و دانشجویان بوده که مصادیق معروف و منکر باید شناخته شود و این مصادیق بومی سازی شود.
در ادامه دکتر تیمور آمار معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه اظهار کرد: از اهداف تشکیل این شورا ارائه راه حل مناسب و عملی جهت ترویج معروف ها و پیشگیری و جلوگیری از منکرات در قالب طرح های مدون می باشد که پس از تصویب این شورا به اجرا درآید.
وی همچنین خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی، تشویق پایان نامه ها و اطلاع رسانی مناسب و تشویق افراد می تواند در تحقق خیلی از مصادیق در سطح دانشگاه اثرگذار باشد.
دکتر آمار با قرائت برنامه های اجرایی این شورا در دستگاهها در سال ۱۳۹۵، تصریح کرد: گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ارتقای کارآمدی نظام اجرایی امر به معروف و نهی از منکر و حمایت و ارتقای شأن، منزلت و کارآمدی آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله برنامه های اجرایی پیش بینی شده در سال جاری است.
در پایان طی مراسمی با حضور سرهنگ دوم پاسدار حسن حبیبی مسئول بسیج کارکنان سپاه قدس گیلان، علی رنجبر به عنوان مسئول پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

tel final1

Share