استاندار گیلان در شورای اداری شهرستان لاهیجان اظهار کرد:

مطالبات چایکاران در چند روز آینده به حسابشان واریز می شود/قدردان همه ی رسانه ها هستم حتی آنهایی که انتقاد دلسوزانه می‎کنند/توسعه شهری و گردشگری لاهیجان باید حفظ و تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در شورای اداری شهرستان لاهیجان گفت: ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در چند روز آینده به حساب چایکاران واریز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه مغفرت و نزول قرآن و شب قدر است افزود: امیدواریم از فرصت این ماه در جهت خودسازی بهره بیشتر ببریم.

اصلیوی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی ارزشی است و اگر اخلاق را از مجموعه ی این نظام بگیریم چیزی نمی ماند خاطرنشان کرد: ما باید در جهت حفظ ارزشها و اخلاق مداری که اساس کشور ما اخلاق مداری است کوشا باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به اندیشه ها وتلاشهای مطبوعات، سایتها و رسانه ها که روشنگری می کنند احترام می گذاریم گفت: افتخار نظام ما این است که آزادی بیان دارد و از انتقادات سازنده و منصفانه استقبال می کنیم اما به مطالب نادری  که با بغض و کینه باشد توجه نمی کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در توسعه دارند گفت: قدردان همه ی رسانه ها هستم حتی آنهایی که انتقاد دلسوزانه می کنند و در این میان رسانه های مغرض اندک و نادر هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل این شورای اداری به منظور معارفه و تکریم فرمانداران لاهیجان است گفت: با توجه به مواجه شدن با بازنشستگی آقای کسرائی و ضرورت تمکین به قانون مجاب به تعیین جایگزین برای وی شدیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم به برنامه ها وشعارهای دکتر روحانی رای دادند گفت: اعتدال گرایی ، امید ، نشاط و بهبود فضای امنیت داخلی و بین المللی از شعارهای ایشان بود و مردم از این شعارها توقعاتی دارند که باید اجرائی شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی که کشور با رکود اقتصادی مواجه بود روی کار آمد افزود: کشور مسائل سنگین رشد منفی و تورم را سپری کرد و هم اکنون به رشد مثبت رسیده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش تورم و نیز شعار دولت در این خصوص گفت: خوشبختانه تورم به زیر ۱۰ درصد رسید و هم اکنون جدی ترین سیاست دولت خروج کامل از رکود است.

وی به پتانسیل های قوی و شرایط خاص لاهیجان اشاره و خاطرنشان کرد: لاهیجان با توجه به حضور آیت ا… قربانی و کلاسهای قرآن ایشان در قبل از انقلاب و همچنین محوریت شهید کریمی و پتانسیلهای ویژه مردم رئوف و اندیشمند این منطقه آن را به یکی از پایگاه های انقلاب در استان تبدیل کرده بود  و اینجانب نیز در سالهای قبل از انقلاب در تظاهرات علیه شاه در لاهیجان شرکت می کردم.

وی افزود: این موقعیت لاهیجان نیازمند تعامل و دوستی در ادامه ی مسیر خدمت به مردم است.

نجفی خاطرنشان کرد: کسی پرچم دولت را درشهرستان ها به دست می گیرد که همراه با اندیشه ی اعتدال مشکلات مردم را حل کند و فقط به کار و تلاش بیاندیشد.

وی تصریح کرد: فرماندار باید با سعه ی صدر و اندیشه ای والا پذیرای مردم باشد و در جهت توسعه ی شهرستان تولید کنندگان و سرمایه گذاران مختلف را جذب کند.

وی با بیان اینکه لاهیجان عروس شهرهای گیلان است افزود:بحث توسعه شهری و گردشگری لاهیجان باید حفظ و تقویت شود و در این راستا باید همه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه لاهیجان شهرستان بزرگی است و کارهای بزرگ باید در آن انجام شود افزود: در حوزه ی گازرسانی، راه روستایی و عمران شهری در این شهرستان اتفاقات خوبی در سه سال گذشته افتاده است.

وی بیمارستان لاهیجان را از مصوبات سفر دکتر روحانی عنوان کرد و گفت: این بیمارستان تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت داردو برای تکمیل نیازمند ۱۶ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد تومان در بودجه آمده و بقیه نیز از منابع دیگر و فروش اوراق تامین می شود.

وی گفت: برای تجهیز این بیمارستان هم به وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نامه زدم.

نماینده عالی دولت در گیلان به اقدامات خوب شکل گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در بخش چای اشاره و اظهار داشت: کیفیت چای گیلان امروز در کنار برنج از افتخارات ما در جهان است،البته این بخش دغدغه هایی دارند که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: تا کنون ۶۵ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۲۲ میلیارد تومان خریداری شده که ۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه است.

استاندار گیلان گفت: این افزایش تولید و خرید به خاطر احیاء صنعت چای توسط دولت بود که با سیاستهای تشویقی دولت، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت رفت و تمام چای خشک های تولیدی تاکنون به فروش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:آبیاری تحت فشار در باغات چای را بعد از  سالها وقفه آغاز کردیم که این امر نیز باعث افزایش تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان به زودی برای پرداخت بهای چایکاران واریز می شود افزود: تاکنون ۲۵  میلیارد تومان از مطالبات چایکاران نیز پرداخت شده است.

نجفی با بیان اینکه در بحث برنج نیز با کمک ائمه جمعه و نمایندگان در دو سال گذشته بحث خشکسالی را اداره کردیم خاطرنشان کرد: برخی آن موقع پیشنهاد داده بودند ۳۰ هزار هکتار برنج زار کشت نشود اما این اجازه را ندادیم.

وی افزود: امسال حدود ۱۰ هزار هکتار تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان انجام گرفته که از افتخارات استان به شمار می رود و با استمرار این اقدام در مدت ۵ سال، ۵۰ هزار هکتار از اراضی نوسازی می شود.

در پایان این نشست با قدردانی از تلاشهای کاظم کسرایی ، سیدمحمد احمدی به عنوان فرماندار جدید لاهیجان معرفی شد.

tel final1

Share