با دستور استاندار گیلان

مستند آخرین خلبان شهید هوانیروز در ماسال ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال ،به دستور استاندار گیلان، مستندی از زندگی آخرین خلبان شهید هوانیروز در دفاع مقدس ساخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،به دستور استاندار گیلان، مستندی از زندگی آخرین خلبان شهید هوانیروز در دفاع مقدس ساخته می شود.

 P1020846محمود قاسم نژاد ظهر امروز در دیدار با خانواده ی شهید فرزانه با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان در راستای احداث یادمان و میدان شهید فرزانه در ورودی شهر ماسال، اظهار داشت: با توجه دستور استاندار گیلان، مستند زندگی  سرلشکر خلبان شهید فرزانه که اهل روستای وردوم ماسال  است ساخته خواهد شد.

 وی با قدردانی از خانواده این شهید بزرگوار به منظور همکاری برای ساخت این مستند گفت :همچنین  هماهنگی های لازم جهت تهیه گزارش خبری از زندگی آخرین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی در دفاع مقدس انجام شده است.

فرماندار ماسال در این دیدار با بیان اینکه همه ی ما مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم، افزود: بسیار خرسندیم که توانستیم با احداث یادمان خلبان شهید فرزانه، گامی هر چند کوچک در جهت زنده نگاه داشتن یاد این شهید بزرگوار برداریم.

وی ادامه داد: خلبان شهید فرزانه به عنوان آخرین شهید هوانیروز در دفاع مقدس از افتخارات خطه ی شهید پرور ماسال محسوب می شوند که امیدواریم با شناساندن هر چه بهتر شخصیت چنین شهدایی به نسل جوان، بتوانیم الگوی مناسبی را برای نسلی که در زمان دفاع مقدس حضور نداشتند، ترسیم نماییم.

گفتنی است سرلشکر شهید حسین فرزانه به عنوان آخرین شهید هوانیروز در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

صبح امروز در جریان سفر استاندار گیلان به شهرستان ماسال از تندیس آخرین شهید هوانیروز در دوران دفاع مقدس سرلشکر شهید حسین فرزانه با حضور وی در ورودی این شهر رونمایی شد.

تندیس بالگرد در ورودی شهر ماسال طبق تفاهمنامه سه‌جانبه بین هوانیروز جمهوری اسلامی ایران، فرمانداری و شهرداری ماسال به صورت مشارکتی و به منظور ارج گذاشتن به مقام شهدای والامقام کشور در دوران دفاع مقدس احداث شده است.

برای تملک اراضی به مساحت ۳۰۰ متر مربع اطراف میدان و احداث و نصب تندیس و بالگرد در میدان سرلشکر شهید حسین فرزانه، ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان و هوانیروز جمهوری اسلامی هزینه شده است.

دکتر نجفی همچنین با حضور در گلزار شهدای این شهرستان بر مراز این شهید بزرگوار حاضر شد و با اهداء گل، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس ادای احترام کرد.

tel final1

Share