استاندار گیلان در دیدار با خانواده شهیدان انصاری و نورانی:

مراحل ساخت یادمان شهیدان انصاری و نورانی شروع شده است/باید چهره‌های شاخص انقلابی گیلان را متناسب با شایستگی هایشان معرفی کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در سالروز شهادت شهیدان انصاری و نورانی تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی وی با خانواده این بزرگواران دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در سالروز شهادت شهیدان انصاری و نورانی تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی وی با خانواده این بزرگواران دیدار کرد.

IMG_0458دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به وجود چهره‌های شاخص انقلابی از گیلان و فعالیت آنان از دوران پیش از انقلاب افزود : چهره های برجسته ای همچون شهید علی انصاری و شهید ابوالحسن کریمی از جمله چهره های شاخصی بودند که مبارزات انقلابی خود را از دوران پیش از انقلاب آغاز کرده بودند.

وی افزود : گیلان چهره های شاخصی در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب دارد و ما به این سابقه انقلابی افتخار می کنیم.

دکتر نجفی با ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های انقلابی شهید ابوالحسن کریمی از سال ۵۲ و حضور وی  در آن دوران در منزل این شهید افزود : باید  چهره‌های شاخص انقلابی گیلان را متناسب با شایستگی هایشان معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از طراحی یادمان شهیدان انصاری و نورانی در شهر رشت و رودسر خبر داد و افزود: مراحل ساخت این یادمانها شروع شده است.

استاندار گیلان شهید انصاری را عالمی دانست که در عمل ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی را اثبات کرد افزود : شهید انصاری باتوجه به گذراندن رتبه‌های بالای علمی در دانشگاه‌های مطرح آمریکا با دید عالی خود به کشور بازگشت و در عمل ایثار و فداکاری را اثبات کرد.

شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی‌اش سحرگاه پانزدهم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین  روز از ماه مبارک رمضان ، یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در مسیر عزیمت به استانداری به دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

گفتنی است : مراسم استانی بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی استاندار و معاون عمرانی شهید گیلان و ۲۵۷ شهید کارمند استان ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۵ تیرماه در مسجد قدس رشت  همچنین مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید علی انصاری و ۲۸ شهید کارمند شهرستان رودسر نیز ساعت ۱۷:۳۰ عصر در گلزار شهدای این شهرستان و مراسم سالگرد شهادت شهید علیرضا نورانی معاون اسبق امورعمرانی استانداری گیلان ساعت ۱۸  در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.


tel final1

Share