استاندار گیلان:

مدیرکل امور اقتصادی و مسؤول خزانه گیلان تا مطالبات چایکاران را دریافت نکرده به گیلان برنگردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان به دستور پرداخت مطالبات چایکاران توسط محمدباقر نوبخت اشاره کرد و گفت: مدیرکل امور اقتصادی گیلان تا زمانی که مطالبات چایکاران را از خزانه دریافت نکرده است، به استان برنگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان با اظهار خرسندی نسبت به همکاری و همدلی دستگاه‌های مختلف در مسائل زیست‌محیطی استان اظهار کرد: از سال ۹۲ مبارزه با آفت مگس زیتون از دغدغه‌های گیلان محسوب می‌شود و اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.۸c00e8c9-0988-40c8-ae0c-a33027d960db

وی به آسیب جدی زیتون‌کاران در گیلان اشاره کرد و افزود: نباید فکر کنیم آفت مگس زیتون در استان نهادینه شده است و باید بتوانیم آن را ریشه‌کن کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار ما از دولت برای توجه به محصولات برنج و چای بیشتر است، تصریح کرد: مدت سه ماه است که چایکاران برگ سبز تولیدی را تحویل دادند، اما با توجه به تأکید محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پرداخت مطالبات چایکاران این امر هنوز تحقق پیدا نکرده است.

نجفی از افزایش ۴۱ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از مناطق گیلان تک‌محصولی هستند و انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای کشور برای پرداخت مطالبات چایکاران ورود کنند.

وی به افزایش ۱۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای بر پایه نرخ تورم در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور را پذیرفتیم، اما اگر مطالبات چایکاران را پرداخت نکنند ارزش پولی نسبت به تورم کاهش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان، محمد احمدی‌پور معاون سیاسی امنیتی خود را پیگیر پرداخت مطالبات چایکاران در استان کرد و افزود: امروز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مسؤول خزانه گیلان حضور پیدا کنند و دو نفر برای دریافت مطالبات چایکاران به تهران اعزام شدند.

نجفی با اشاره به اینکه دستور پرداخت مطالبات چایکاران از طرف محمدباقر نوبخت در هفته گذشته به خزانه ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: خزانه از پرداخت مطالبات چایکاران امتناع می‌کند لذا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مسؤول خزانه گیلان تا زمانی که مطالبات را دریافت نکردند، به استان برنگردند.

وی به خرید تضمینی محصولات کشاورزی از طرف دولت اشاره کرد و یادآور شد: آیا دولت رفتار با چایکاران را با گندم‌کاران اعمال می‌کند، مطالبات چایکاران به موضوع سیاسی تبدیل شده و اگر پول چایکاران تامین نشود در روزهای آینده استان را دارای مشکل می‌بینیم.

tel final1

Share