رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن در گفتگو با دیارمیرزا

قلیان یک پدیده شوم اجتماعی است/داشتن قلیانسرا شغل نیست/قلیان را گلدان کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: قلیانسرا و دادن قلیان به دست جوان شغل نیست زیرا با این کار جمعیتی بیمار و متحمل هزینه فراوان می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن و در اتاق دکتر کوهستانی و بر سر میز کار او شیشه قلیان‌هایی که پر از گل شده اند جلوه ی خاصی به اتاق ایشان داده است.photo_2016-07-12_21-51-58

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شیشه های دودی قلیان را با گل تزئین کنیم گفت: قلیان فقط یک چالش بهداشتی در حوزه سلامت نیست بلکه چالش فرهنگی٬ سیاسی و اجتماعی است و باید همه ی آحاد جامعه از جمله اصحاب رسانه کمک کنند.

دکتر نصراله کوهستانی پدیده قلیان و قلیانسراها را یک پدیده شوم اجتماعی خواند و گفت: رسانه باید این پدیده شوم را به چالش بکشند و از مضرات اجتماعی آن بیشتر بگوید.

کوهستانی تصریح کرد: همه ی امکانات رسانه و افکار عمومی جامعه  با بهره گیری از توان علمی پزشکان باید جوانان و والدین را با پیامدهای شوم قلیان آشنا کنند.

وی تاکید کرد: باید والدین و همه ی دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نسبت به قلیان و مضرات آن اشنا و حساس کنیم.

photo_2016-07-12_21-51-53رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن تصریح کرد: اینکه گفته شود دود قلیان فیلتر می شود, اعتیاد اور نیست یا از سیگار بهتر است و به ریه ضرر نمی رسد, باور غلط و نادرست است.

وی اظهار کرد: زمانی در کشور پاکستان و هند پیرترین افراد قلیان استفاده می کردند  اما امروز در کشور ما جوانان و بچه ها قلیان می کشند و این نگران کننده است.

کوهستانی تصریح کرد؛ باید همه احساس مسئولیت کنیم و ادارات فرهنگی شهرستان ٬ دهیاران و شوراها پیش قدم شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: قلیانسرا و دادن قلیان به دست جوان شغل نیست زیرا با این کار جمعیتی بیمار و متحمل هزینه فراوان می شوند.

وی افزود: یک جراحی قلب برای خانواده ۲۰ میلیون تومان یا بیشتر هزینه بر می دارد در حالی که اشخاص قلیان را با کمتر از ۵ هزار تومان به دست مشتری می دهند.

خبرنگار: زلیخا صفری

tel final1

Share