فی ما بین نمایندگان ایران و سوئد صورت گرفت

قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله‌سوز در پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیرو انجام مذاکرات فشرده از روز پنج شنبه ۱۶ تیرماه بین خدابنده لو به عنوان نماینده گروه فناوران یکتای خزر با نمایند گان MEAS GROUP سوئد به همراه رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران در پارک علم و فناوری گیلان قرارداد سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله سوز با ظرفیت خروجی های مختلف مانند کربن سیاه، انرژی برق و غیره به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیرو انجام مذاکرات فشرده از روز پنج شنبه ۱۶ تیرماه بین  آقای  خدابنده لو به عنوان نماینده گروه فناوران یکتای خزر با نمایند گان MEAS GROUP سوئد به همراه رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران در پارک علم و فناوری گیلان قرارداد سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله سوز با ظرفیت خروجی های مختلف مانند  کربن سیاه، انرژی  برق و غیره به امضاء رسید.IMG_7134

پس از مذاکرت بین آقای رولف مکنین نماینده شرکت MEAS AB سوئد و خدابنده لو نماینده گروه فناوران یکتای خزر ، ابتدا  تفاهم نامه و در نهایت در روز چهارشنبه ۲۳/۴/۹۵ قرار داد سرمایه گذاری مشترک با حضور مسئولین پارک علم و فناوری گیلان و نمایند گانی از اصحاب رسانه به امضا رسید.

 در مفاد این تفاهم نامه، ثبت یک شرکت سهامی خاص با نام جدید در جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده که هدف از آن تولید ماشین آلات سوخت زباله و تولید سوخت و انرژی از انواع پسماندها می باشد.

همچنین، طرفین توافق نموده با راه اندازی شرکت جدیدی با حوزه کاری مشترک در جغرافیای گیلان، کل کشور، خاور میانه، و کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، تاسیس تا در پارک علم و فناوری گیلان مستقر گردد.

از موضوعات مهم مورد توافق در این تفاهم نامه انتقال فناوری ساخت ماشین آلات و تولید قطعات مربوطه به جمهوری اسلامی ایران است که می تواند منجر به خودکفایی در تولید این نوع ماشین آلات و همزمان ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز گردد.

در یکی از بندهای این تفاهم نامه، اتاق بازرگانی ایران و اسکاندیناوی و پارک علم و فناوری گیلان به عنوان ناظران حسن اجرای تفاهم نامه تعیین شده اند.

 در این قرارداد با موضوع انتقال فناوری و ساخت ماشین آلات در داخل ایران در گام اول با ساخت چهار دستگاه همراه با گواهی امتیاز فناوری انجام خواهد شد، به نحوی که عمده ترین قطعات آن در داخل کشور و توسط فناوران و صنعت گران داخلی صورت خواهد گرفت.

ارزش این قرارداد حدود ۵۰ میلیون دلار بر آورد شده و مطابق با سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی است و آورده طرف سوئدی به میزان ۱۰ میلیون دلار شامل امتیازی است که به عنوان دانش فنی و به عنوان سرمایه اولیه مشترک منظور شده است.

در قرارداد این مشارکت آمده است که انتقال فناوری تا زمانی که در داخل گشور نهادینه شود مورد حمایت و پشتیبانی شرکتMEAS GROUP قرارگیرد و علاوه بر استان گیلان در گام های بعدی بتوان در استان های دیگر این دستگاه تولید و راه اندازی گردد.

پارک علم و فناوری گیلان به عنوان ناظر بر اجرای قرارداد و تسهیل کننده اجرای آن می باشد تا این انتقال فناوری در داخل کشور با حضور و مشارکت شرکت های فناور و خصوصا صنعتگران گیلانی انجام گردد.

این دستگاه زباله سوز سازگار با محیط زیست خواهد بود و با آخرین استاندارهای اروپا ساخته و مورد ارزیابی قرار می گیرد و از لحاظ آلاینده های محیط زیست مطابق با آخرین فناوری روز دنیا خواهد بود. این دستگاه با ظرفیت های مختلف از ۱۰۰ تن الی ۶۰۰ تن در روز امکان تولید دارد.

IMG_7140 IMG_7220 IMG_7133 IMG_7134

tel final1

Share