نماینده مردم آستارا

فقر در مناطق مرزی شدت یافته/مسئولان اگر توان مدیریت گمرک آستارا را ندارند باید استعفا دهند/۵ هزار مهندس از عضویت درنظام مهندسی بازمانده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضوکمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دولت در خصوص بیکاری، گفت: بیکاری در حالی به معضل ملی تبدیل شده که برخی مسئولان حقوق‌های نجومی در کشور دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،عضو کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دولت در خصوص بیکاری، گفت:بیکاری در حالی به معضل ملی تبدیل شده که برخی مسئولان حقوق‌های نجومی در کشور دریافت می‌کنند.
dadashi_2016-04-08_15-40-27ولی داداشی درنطق میان‌دستور بزگترین مشکل امروز جامعه را بیکاری دانست و گفت: متاسفانه دولت و مجلس جزیره‌ای عمل می‌کند در حالی که بیشترین مراجعات به نمایندگان برای دغدغه بیکاری است، بیکاری در حالی به معضل ملی تبدیل شده که برخی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جوانان بیکار ورای جناح‌بازی و باند بازی باید درک شوند، در واقع نیاز است تا با نگاه ملی و فراجناحی فقر اقتصادی که تنیده در مسئله بیکاری است را مرتفع سازیم، متاسفانه فقر شهری، زنانه و سالمندی شده به گونه‌ای که حتی امنیت ملی جامعه را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه فقر در مناطق مرزی شدت یافته است، گفت: حق مرزی کارمندان به خصوص فرهنگیان در شهرستان آستارا پرداخت نشده، گمرک این شهرستان نیز فلج شده در حالی که گمرک آستارا شریان اقتصادی گیلان وغرب کشور است، بنابراین مسئولان اگر توان مدیریت گمرک آستارا را ندارند باید استعفا دهند.

داداشی ضمن بیان پرسشی از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه اگر فرزندتان کارشناسی ناپیوسته داشت آیا باز مهندسان ناپیوسته را معلق از عضویت در نظام مهندسی می‌کردید؟ گفت: ۵ هزار مهندس از عضویت درنظام مهندسی بازمانده و لذا به جمعیت بیکاران جامعه اضافه شده‌‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید پیگیر راهبرد مبارزه با فقر باشد، از این جهت تمرکز بر رشد و توسعه اقتصاد پایدار باید به عنوان اصل در نظر گرفته شود، همچنین طراحی و تدوین نظام عادلانه و متوازن و فراگیر برای همه اقشار و مناطق کشور باید در دستور قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، از محرومیت برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: عملیاتی شدن دو اصل مذکور نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی است که باید در دستور قرار گیرد.

tel final1

Share