در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

علوی:شهرداری رشت ورشگستگی را تجربه می کند/رسولی:باید از مشاغلی که به جذب گردشگر کمک می کند حمایت کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر حسین علوی ریس کمسیون برنامه بودجه با توجه به اینکه درآمد و هزینه های شهرداری برابر هم است اذعان داشت:اگر طبق همین مسیر پیش برویم شهرداری رشت ورشگستگی را تجربه می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت با غیبت اسماعیل حاجی پور و فرانک پیشگر برگزار شد.

shoraPR9774در ابتدا این جلسه رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل با اشاره به آتش سوزی برج طاووس انزلی گفت: این آتش سوزی تلنگری است برای ما چرا که اگر در برج‌های رشت آتش سوزی‌های گسترده رخ دهد امکانات کافی برای اطفای حریق وجود ندارد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه لازم است برای جلوگیری از این بحران‌ها باید راهکارهای لازم اندیشیده شود گفت: امروز در شهر رشت شاهد آتش سوزی در بازار بودیم و باید برای ایمن سازی بازار اقداماتی صورت گیرد.

رضا رسولی ادامه داد: کمیته بحران،فرمانداری و اصناف که سابقه تدارکات در جنگ را داشته‌اند می‌توانند بحران‌های از این دست را در شهر مدیریت کنند. و از فرمانداری رشت تقاضا میکنم که توجه بیشتری به این امر مهم برای جلوگیری از وقوع حوادث دیگر انجام دهد.

رییس کمیسیون حمل و نقل به زیبا سازی پیاده راه فرهنگی تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف ساخت پیاده راه جذب گردشگر بود و باید از مشاغلی که به جذب گردشگر کمک می کند حمایت کنیم و همچنین باید زیباسازی پیاده راه فرهنگی را مطابق آن چیزی که از ابتدا مدنظر همگان بود انجام دهیم.

در ادامه فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت گفت: در بیست روز گذشته در شهر رشت شاهد ۲۲۷ فقره آتش سوزی بودیم که هفت مورد آن بسیار سنگین بوده است.

فاطمه شیرزاد افزود: با توجه به حجم آتش سوزی های اخیر متأسفانه در شهر رشت که به عنوان یک کلانشهر نیز محسوب می شود تنها یک نردبان هیدرولیکی با ارتفاع ۳۰ متر وجود دارد و باید تمام سعی خود را به کار گیریم تابتوانیم یک نردبان۵۳ متری هیدرولیکی برای شهر رشت تهیه نماییم.

امیر حسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به اینکه درآمد و هزینه های شهرداری برابر هم است اذعان داشت: اگر طبق همین مسیر پیش رویم شهرداری رشت ورشگستگی را تجربه می کند.

علوی با بیان اینکه پروژه آبهای سطحی باید زمانبندی مناسب داشته باشد افزود: در اجرای این برنامه ها باید نظارت کافی در زمانبندی اجرای آن صورت گیرد تا سرعت روند این پروژه ها به نحو مناسب و صحیح طی شود.

وی با انتقاد از کیفیت نامناسب کار انجام شده در پیاده را فرهنگی گفت: هم اکنون که چند ماهی از افتتاح پیاده را فرهنگی شهر رشت می گذرد اما متأسفانه پیمانکاران این پروژه از شهرداری طلبکار هستند و موفق به دریافت حقوق خود نشده اند.

این عضو شورا در خصوص واگذاری احداث پل های عابر پیاده به بخش خصوصی اذعان داشت: مردم از ما توقع دارند تا در مناطق پر خطر پل های مکانیزه احداث شود اما چه کسی ناظر بر عملکرد این بخش است تا کار آن ها به نحو احسن و با ضریب ایمنی بالا انجام شود.

محمود خطیبانی هم به مانند گذشته از پرداخت حقوق به آتش نشان ها انتقاد کرد و گفت: آیا دادن افطاری لازم بود یا پرداخت حقوق عقب افتاده آتش نشانها که واقعا با جان و دل برای این شهر و مردمانش کار می کنند.

tel final1

Share