سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم سالگرد شهید افتخاری

شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود/ انسان عاقل; هدف دار و آرمان طلب است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رییس سابق مجلس با بیان اینکه شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود، افزود:هر قدمی که با علم و دانش و هر سخن, اقدام و تصمیمی اگر بدون پشتوانه و پژوهش و نگاه کارشناسی انجام شود هجر الی الله نیست بلکه هجر دنیایی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم سالگرد شهید افتخاری در مسجد بالا محله فومن با عرض تسلیت وفات حجت الاسلام عبدالعظیمی، اظهار کرد: این داغ را به مردم استان و خانواده افتخاری تسلیت عرض می کنم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, نماینده سابق مجلس ریشه مشکلات دنیا را غفلت از آیات قرآن خواند و گفت: خدا در قران یک پیام دارد و آن این است اکه قیام شما برای خدا باشد.photo_2016-07-15_23-24-28

وی از حضور نمایندگان شهرستانهای همجوار در این مراسم و حضور خلبانان حادثه قدردانی کرد و گفت: امیدوارم نماینده شهرستان فومن در سنگر مجلس با تکیه بر خدا ادامه دهنده راه پدر باشد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: انسان عاقل; هدف دار و آرمان طلب است و این انسان بدون هدف قدم بر نمی دارد مگر اینکه در خواب یا از عقل محروم یا به عقلانیت فکری نرسیده باشد.

نایب رییس سابق مجلس با اشاره به اینکه آنچه که امام (ره) را از دیگران متمایز می کرد هدف و آرمان بلند آنان بود، تصریح کرد: این هدف و آرمان است که انسان عاقل را به سوی راستی و درستی هدایت می‌کند و آیات بهجت، ضیابری و امینی و …  را از دیگران متمایز کرده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه انچه امام را متمایز نمود هدف و آرمان متعالی ایشان بوده یاداور شد: همه اهداف امام از قبیل تدریس، جنگ، صلح و  مبارزه برای خدا بود و همچنین آنچه شهدا را برتر نمود هدف و ارمان متعالی و بلند انان بود .

سخنران مراسم شهید افتخاری با بیان اینکه هر قدم ما باید برای خدا و رسولش باشد، ادامه داد: طبق فرموده حضرت آیت الله بهجت (ره)  باید همیشه با تفکر و نه صرفا از روی عادت به عبادت خدا بپردازیم.

وی با بیان اینکه امام به معنی واقعی کلمه یک مهاجر الی الله بود، گفت: مهاجر الی الله یعنی اینکه هر کلمه از گفتار و هر قدم انسان برای خداوند باشد و برای خدا حرکت و جنگ و صلح و در میدان رزم و… نماید.

ابوترابی با تأکید بر اینکه مهاجر الی الله قدم برداشتن بسوی گناه نیست، بیان کرد: اگر یک خانم اجازه بدهد زیبایی و زینتش را یک نامحرم  ببیند مهاجر الی الله نیست و مردم اگر پای خود را از خانه بیرون می نهند برای خدا باشد و این سنبل یک خانه است که هر قدمش برای خدا و رسول باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت می فرمود آنچه را که می دانید زیر پا مگذارید و او از ۱۳ تا ۱۰۰ سالگی مهاجر الی الله بود، افزود: این همه ی عرفان است و هر قدم و سخنش و تصمیمش برای خدا بود.

نایب رییس سابق مجلس با بیان اینکه شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود، افزود:هر قدمی که با علم و دانش و هر سخن, اقدام و تصمیمی اگر بدون پشتوانه و پژوهش و نگاه کارشناسی انجام شود هجر الی الله نیست بلکه هجر دنیایی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آثار و ثمرات هجرت در راه خداوند مورد احترام است، گفت: زنده بودن نام شهیدان به خاطر هجرت کردن به سوی خداوند است.

وی در پایان گفت: تمام قله عرفان از نظر آیت الله بهجت این بود که آنچه می دانید زیر پا نگذارید. مهاجر الی الله با مشعل علم راه را باز می کند.

tel final1

Share