فرماندار املش

شهرستان املش با ۱۴۷ اثر تاریخی حتی یک مجموعه اقامتی گردشگری ندارد/پروژه چهار خطه کردن املش به شلمان به‌کندی پیش می‌رود و نیمه فعال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزافرماندار املش گفت: املش با ۱۴۷ اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی و با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری، هنوز حتی یک مجموعه اقامتی و یک پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از تسنیم،فرماندار املش با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: املش با ۱۴۷ اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی و با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری، هنوز حتی یک مجموعه اقامتی و یک پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی ندارد.
یونس محمودی امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان اظهار داشت: شهرستان املش با داشتن مواهب بکر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در زمینه‌های مختلف، همه ساله در ایام تعطیلات میزبان هزاران هزار مهمان، مسافر و گردشگری است که به این شهرستان سفر می‌کنند و باید برای اسکان و افزایش میزان ماندگاری آنان تمهید مقدمات شود.

mahmo-shaftوی گفت:۱۹ واحد اقامتی در مجتمع لوزان واقع در کمربندی و منطقه نمونه گردشگری خصیل‌دشت در ییلاقات و دو کمپ اقامتی در پارک گلستان املش و منطقه نمونه گردشگری هلودشت در ییلاقات به همراه دو واحد آموزشی با ۹ کلاس درس در مجتمع شبانه‌روزی فاطمیه واقع در ورودی شهر املش و مدرسه شبانه‌روزی دین و دانش در روستای ییلاقی ملکوت، تابستان امسال برای اسکان مهمانان، مسافران و گردشگران آماده شده است.

فرماندار املش افزود: دو منطقه گردشگری هلودشت و خصیل‌دشت در ییلاقات این شهرستان به‌عنوان دو منطقه نمونه گردشگری شهرستان املش معرفی شده و دارای کد می‌باشد ولی آنگونه که حق شهرستان در زمینه معرفی و زیرساخت‌های اقامت گردشگران در این شهرستان ادا نشده است.

محمودی با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: شهرستان املش با ۱۴۷ اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی که به لحاظ تعداد رتبه دوم گیلان را دارد و با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری، هنوز در این شهرستان حتی یک هتل، متل، مسافر کاشانه و یک پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی احداث نشده است.

وی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواست تا در زمینه احداث یک پایگاه اطلاع رسانی و شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث اماکن اقامتی از جمله هتل، متل و مسافرکاشانه به همراه معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام شایسته و مناسب و در خور شأن و جایگاهی برای گردشگری شهرستان املش انجام دهد.

برای تکمیل پروژه چهار خطه کردن مسیر املش به شلمان به بیست میلیارد تومان اعتبار نیاز است

فرماندار املش همچنین در جلسه شورای ترافیک شهرستان املش اظهار داشت: برای نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این شهرستان سالانه حداقل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافت.

محمودی گفت: در مسیر املش به رانکوه و ادامه آن به رحیم آباد ۴ نفطه حادثه خیز وجود دارد که اصلاح هندسی این نقاط در چهار راه حاجی آباد، سه راه کشکلایه، چهار راه ریسندگی و چهار راه گرمابسرا ضروری است که امسال برای اجرای آن تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: اجرای فاز میانی پروژه چهار خطه کردن املش به شلمان به‌کندی پیش می‌رود و نیمه فعال است و دو فاز دیگر این پروژه هم که پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوبی دارد هنوز روشنایی آن تأمین نشده و این امر مسیر را آبستن حوادث ناگوار رانندگی به ویژه در شب کرده است.

فرماندار املش تصریح کرد: هیچ دستگاه اجرایی و یا پیمانکاران پروژه‌های عمرانی حق ندارند بدون مجوز شورای ترافیک اقدام به حفاری و کنده‌کاری راه‌های روستایی و فرعی و سایر معابر عمومی کنند واگر نه در صورت بروز حوادث مقصر شناخته می‌شوند.

 معاون فرماندار املش هم در این جلسه از عملکرد ضعیف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان املش به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: این اداره کل فقط به معرفی چند بنای تاریخی مربوط به خاندان صوفی و بحث کاوش آثار باستانی در این شهرستان بسنده کرده است.

اسماعیل درویش گفت: شهرستان املش از ظرفیت و پتانسیل گردشگری بسیار بالایی برخوردار است ولی هنوز از داشتن یک سرویس بهداشتی عمومی و نمازخانه بین راهی محروم است در حالی که این شهرستان علاوه بر آثار و بناهای تاریخی از مواهب طبیعی بکر گردشگری در مناطق مختلف جلگه، کوهپایه و کوهستانی برخوردار است.

معاون فرماندار املش از عدم ارائه خدمات پمپ بنزین و جایگاه سی ان جی املش به‌صورت تمام وقت شبانه‌روزی انتقاد کرد و افزود:این مشکل باید رفع شود و زمینه عرضه سوخت مورد نیاز برای رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه بومی و غیربومی حتی در نیمه شب هم فراهم شود.

وی از بلاتکلیفی وضعیت کمربندی املش انتقاد کرد و گفت:اجرای پروژه کمربندی املش بهم ریخته و به حدی نامطلوب است که برای شهروندان املشی و همه کسانی که از این مسیر عبور می‌کنند نگران کننده و ملال آور است و نیاز است که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری املش را در تکمیل این پروژه مهم شهر املش یاری کند.

معاون فرماندار املش از عدم توجه کافی مسئولان استانی در حمایت از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان املش در توسعه و عمران و آبادانی این شهرستان گله کرد و از مسئولان اداری و اجرایی شهرستان املش خواست تا در احقاق حقوق و جذب اعتبارات سهم شهرستان املش در مرکز استان جدی‌تر باشند.

وی همچنین خواستار تأمین هرچه زودتر روشنایی مسیر املش به شلمان و اصلاح وضعیت راه در منطقه مقابل پمپ بنزین املش شد تا از این طریق از حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری شود.

tel final1

Share