مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

شهدای مدافع حرم شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: شهدای مدافع حرم شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند که همه آنها با نمره عالی قبول شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدرضا سیددانش شامگاه جمعه در نخستین یادمان مردمی شهدای مظلوم مدافع حرم گیلان و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در مسجد جامع کیاشهر یاد شهدا را گرامی نگه‌داشت.danesh_2016-04-17_21-10-02

وی با بیان اینکه روحیه حق‌طلبی و دفاع از مظلوم در مردم ما بر آمده از فرهنگ متعالی تشیع علوی است، افزود: شهدا مسافران خاکی‌پوش، فانوسقه عشق بر کمر بسته، تفنگ معرفت و غیرت در دست گرفته‌ای هستند که تنها در یک لحظه برگزیده خداوند می‌شوند و بر بال فرشتگان به رفیع‌ترین سرزمین آسمان سفر می‌کنند.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به حضور خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم در مجلس مذکور، به حماسه ماندگار شهدا و جایگاه  والای پدران شهدا، فرزندان و نقش ویژه بانوان در مانایی فرهنگ شهادت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بانوان عفیفه و فداکار در دوران هشت سال دفاع مقدس  پا به‌پای مردان جان بر کف و غیرتمند این دیار جان خود را فدای خاک مقدس ایران اسلامی کردند تا دین، قرآن، میهن، شرف و ناموس این مردم از دستبرد هر چه اجنبی در امان و مصون بماند.

سیددانش به یاد بانویی افتاد که در مدرسه به بچه‌ها درس ایثار می‌گفت و یا مادری که تمام النگوهایش را یک‌جا به جبهه هدیه کرد.

وی اضافه کرد: نقش بانوان در حماسه پیروزی انقلاب و پس از آن که به‌عنوان امدادگر، پرستار و پزشک در جبهه‌های سبز و سرخ ایران اسلامی فعال بودند در ذهن‌ها جاودانه می‌ماند.

مدیر سابق مرکز فرهنگی فجر تصریح کرد: تاثیر بانوان در تشویق همسر، فرزندان، پدر و برادران خود برای حضور در جبهه‌ها فراموش نشدنی است و صبر زینبی آنها برای شهادت عزیزان در حافظه تاریخی این امت قهرمان می‌ماند.

وی با تصریح بر اینکه بدون تردید آزادی و امنیت امروز خود را وامدار مردان حماسه‌آفرین این مرز پرگهر هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت کشور را مدیون زنان، مادران و همسران شهدایی هستیم که از تلفیق دینداری، ولایت‌مداری، ایثار، صبر و استقامت، فرهنگی زنده، پویا و همیشه جاری را به تمام زمان‌ها تسری داده‌اند.

سیددانش با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ادامه داد: پیرو آن امام والا تباری هستیم که هر واژه‌اش گوهری بود تا انسان در تلالو آن ذات خود و حق را دریابد و روحیه حق‌طلبی و دفاع از مظلوم در مردم ما نیز بر آمده از فرهنگ متعالی تشیع علوی است.

تهیه کننده فیلم‌های مستند عروج روح‌الله و یاران ایران، از هنرمندانی که آثار تصویری با محوریت شهدای مدافع حرم تولید کرده‌اند، قدردانی کرد.

وی گفت: در دنیای ضد ارزش کنونی بر ذمه رسانه‌ها هنرمندان و اندیشمندان متعهد است که با نگاه ویژه به فرهنگ جهاد و شهادت حماسه تاریخ‌ساز مردان و زنان این مرزوبوم را در آثار هنری و تاریخی ثبت و ضبط کرده تا حال و آیندگان درس‌آموز مکتب الهی این دلاوران بزرگ باشند.

سیددانش اظهار کرد: شهید امانت ‌تاریخ و یادگاری ازلی و ابدی است تا به یاد داشته باشیم که در راه اسلام نورانی چه حماسه‌های بی‌بدیلی خلق شده است.

به گفته وی، اکنون نیز ایثار مردمان عزت‌مند این سرزمین اهورایی با جانفشانی مدافعان مظلوم حرم و برای دور نگه داشتن شر دشمنان کیلومترها دور از مرزهای وطن ادامه دارد.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزاری مراسم مذکور را یک یادمان مردمی برای تکریم و بزرگداشت بهترین‌های ایران زمین دانست.

وی یادآور شد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب هر جا صحنه به مردم سپرده شد انگیزه‌های مردمی نیروهای متنوع و متکثر مردمی  کارها را پیش می‌برد.

سیددانش به شهدای مدافع حرم گیلان اشاره کرد و گفت: شهیدان علیزاده، عطری، خوشه‌بر، طاهرنیا، سیرت‌نیا، روحی، عفتی، کوچک‌زاده، میرسیار، رضی، مسافر، بواس، دوربین، شفیعی، جعفری‌نیا، پورابراهیمی و یعقوبی ستاره‌های درخشان گیلان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند که همه آنها با نمره عالی قبول شدند.

Share