در دور پنجم مسابقات شطرنج جام ستارگان منطقه آزاد انزلی

سه پیروزی و سه تساوی و چهار شکست ماحصل تیم ایران در مقابل شطرنج بازان منتخب جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ششمین روز از مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران منطقه آزاد انزلی، و در پنجمین دور بازیها تیم منتخب جهان با نتیجه نزدیک ۵.۵ بر ۴.۵ برترین شطرنج بازان ایران را شکست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در ششمین روز از مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران منطقه آزاد انزلی، و در پنجمین دور بازیها تیم منتخب جهان با نتیجه نزدیک ۵.۵ بر ۴.۵ برترین شطرنج بازان ایران را شکست دادند.۳۴۵ab994-bc31-43d3-a3b4-806c2a1154cc

در بازیهای این دور، نایجل شورت انگلیسی توانست سارا سادات خادم الشریعه را شکست داد،جهانگیر وحیدوف از ازبکستان بر علیرضا فیروز جا پیروز شد و پرهام مقصود لو مقابل الکسی دریف از روسیه و گابریل سرگسیان از ارمنستان  در رقابت با امیررضا پور رمضانعلی به نتیجه مشابه تساوی رضایت دادند.

در ادامه رقابتها احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران بر میخایل مجد شویلی گرجستانی  پیروز شد و سید خلیل موسوی در برابر  یرگنی میرشنکو اوکراینی را شکست خورد و آرین غلامی بر ادوارد از فرانسه پیروز شد.

از سوی دیگر جان الوست از آمریکا برابر پوریا درینی به برتری رسید و لو شانگلی شطرنج باز چینی مغلوب شاهین لری پر زنگنه شد.

پوریا ایدنی با ایوان سوکولف شطرنج باز هلندی به نتیجه تساوی دست یافتند.

در پایان دور پنجم، تیم منتخب ایران با اختلاف کم و درعین شایستگی در مجموع امتیازات با نتیجه ۴.۵ در برابر ۵.۵ امتیاز تیمی مغلوب برترین شطرنج بازان جهان شد تا اختلاف امتیاز دو تیم در پنجمین روز به عدد ۱۲برسد.

بعد از برگزاری مسابقات سریع السیر در نخستین روز از مسابقات بین المللی جام ستارگان جهان و قهرمانان ایران، از روز دوم بازیها در قالب زمانی استاندارد و به روش سوئیسی در قالب ده دور مسابقه در حال برگزاری است و تاکنون ستارگان جهان موفق به برد بازیکنان ایرانی شده اند، گفتنی است این مسابقات به میزبانی این منطقه در مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه از بیستم لغایت سی ام تیر ماه در حال برگزاری است.

tel final1

Share