استاندار گیلان طی بخشنامه ای دستور داد

سازمانها و نهادهای دولتی اقلام مورد نیاز شان را از تولیدات داخل استان تهیه کنند/عملکرد مدیران و ذیحسابان دستگاههای اجرایی توسط تیم‌های بازرسی مورد ارزیابی قرار می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در بخشنامه ای،سازمانها و نهادهای دولتی را ملزم کرد با رعایت شرایط تعیین شده اقلام مورد نیاز شان را از تولیدات داخل استان تهیه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در بخشنامه ای،سازمانها و نهادهای دولتی را ملزم کرد با رعایت شرایط تعیین شده اقلام مورد نیاز شان را از تولیدات داخل استان تهیه کنند.

najafi-payam000دکتر محمدعلی نجفی در راستای  سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و افزایش توان و ظـرفیت تـولیـد و اشتغالزایی و کاهش میزان بیکاری گیلان  با  بخشنامه ای ؛  فرمانداران ،مدیران دستگاههای اجرایی، رؤسای سازمان‌ها ، اداره ها  و شهرداران را مکلف کرد در صورت  رعایت صرفه اقتصادی  از تولیدات داخل استان خرید کنند.

وی در این بخشنامه با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر”مدیریت مصرف با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف وترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی، برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید” به عنوان سرلوحه اقدامات دولت در سال جاری در دستور کار قرار گرفته  نوشته است : موضوع استفاده از کالاهای داخلی و نیز تشویق و حمایت از تولیدات داخل استان‌ها، که برآیند این تولیدات منجر به هم‌افزایی و تحقق اهداف عالیه فوق خواهد شد، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استاندار گیلان با  ملزم کردن فرمانداران ،مدیران دستگاههای اجرایی، رؤسای سازمان‌ها ، اداره ها و شهرداران برای خرید اقلام مصرفی مورد نیاز آنان  با رعایت صرفه و صلاح دولت، از تولیدات داخل استان تاکید کرده است :استفاده از کالاهای متنوع، استراتژیک و با کیفیت تولید استان گیلان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنایع تبدیلی، محصولات معدنی، صنعتی و… به به لحاظ صرفه اقتصادی، افزایش توان و ظـرفیت تـولیـد و اشتغالزایی و کاهش میزان بیکاری در استان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر نجفی در پایان متذکر شده است : عملکرد مدیران و ذیحسابان دستگاههای اجرایی متعاقباً توسط تیم‌های بازرسی اعزامی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

tel final1

Share